Podle našich zjištění, které v přímé konfrontaci nechtěl nikdo potvrdit, je Ivančo kandidátem Adriany Krnáčové. "Jsem nervózní, když vedení dopravního podniku přijde na diskusi o rozpočtu a žádá další skoro dvě miliardy, není to vůbec reálné," uvedla primátorka už minulý týden.
S návrhem na změnu přišla paradoxně Krnáčová, ačkoli kompetence dopravy spadá v rámci Prahy pod sociální demokracii. "ČSSD jen kouká," řekl naší redakci jeden ze zastupitelů. ParlamentníListy.cz se opakovaně pokoušely s Ivanem Ivančem spojit, ovšem jeho mobilní telefon byl ve čtvrtek vypnutý. Nereagoval ani na SMS. Mobil si vypnul i zastupitel Prahy 5 Martin Slabý, který za hnutí ANO působí v dozorčí radě dopravního podniku. Na SMS dotaz, zdali Slabý Ivanča navrhnul a účastnil se společného setkání, místopředseda hnutí na Praze 5 neodpověděl.
Dopravní podnik, který zaměstnává přes 10 tisíc lidí, ekonomicky tíží řada nevýhodných smluv z minulosti. Potýká se mimo jiné s kontraktem na dodávku tramvají za zhruba 19 miliard korun. Po nedávno dostavěném prodloužení metra A, které provázely potíže, jej čeká stavba nové linky metra D. Náklady budou kolem 50 miliard korun.
Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Hospodaření podniku vloni skončilo se ziskem 316 milionů korun. Na jízdném firma utržila téměř 4,4 miliardy korun. Přepravila více než 1,16 miliardy cestujících. Od města dostal podnik na provoz asi 11,61 miliardy korun, což bylo o zhruba 810 milionů korun více než v roce 2013.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový