Ivan David: Prouzova kampaň, zaměřená na slabomyslné

13.04.2021 18:08 | Zprávy

Obchodní řetězce vrazily milióny do kampaně „drahejidlo.cz“, která má přesvědčit, že jedině ony zajistí levnou a kvalitní nabídku potravin a bez nich nastane hladomor.

Ivan David: Prouzova kampaň, zaměřená na slabomyslné
Foto: archiv
Popisek: MUDr. Ivan David, český psychiatr. Za politické hnutí SPD byl zvolen poslancem Evropského parlamentu

Česká republika, která do roku 1993 potraviny vyvážela, se prý nyní neobejde bez laskavé péče řetězců a bez západních a zámořských přebytků a odpadů.Argumentace propagandy je pozoruhodně slabomyslná, o tom později. Hlasovat o Zákonu o potravinách budou poslanci, ne milióny občanů, kteří všude narážejí na kampaň tvrdící, že jsou ohroženi. Proč se kampaň neobrací na poslance? Inu proto, že se blíží volby a politici mají strach, že přijdou o voliče zpracované kampaní.

PR odborníci najatí Prouzovým Svazem obchodu a cestovního ruchu cílí na slabomyslné voliče. Z toho je patrné, jakou mají představu o rozhodující části voličů Pirátů, KDÚ-ČSL, ODS, TOP09 a STAN, kteří odmítají stanovení podílu domácích potravin v řetězcích. Odmítají, ačkoliv všichni poslanci Evropského parlamentu, kteří požádali o slovo na slyšení Zemědělského výboru EP, hovořili o tom, že „volný obchod“ je iluze, protože volnost mají pouze řetězce. Dodavatelé i kupující jsou odkázáni na jejich „volné“ určování výkupních i prodejních cen. Vyjadřovali se tak všichni napříč politickým spektrem a ze všech zemí EU, tedy i z frakcí Evropského parlamentu, z nichž pocházejí odmítači českých potravin z vyjmenovaných českých politických stran. Ti tak tedy činí buď „z blbosti, nebo za cizí peníze“, jak charakterizoval podobné chování Jan Werich.

Přirozeně za účelem růstu zisků řetězce stlačují výkupní ceny dolů a prodejní šponují vzhůru. Mají totiž podíl na trhu téměř 80%. Prouzův Svaz obchodu a cestovního ruchu sdružuje zahraniční řetězce a bojuje za jejich zájmy proti zájmům českých zemědělců, potravinářů a spotřebitelů. Proto ta kampaň „drahejidlo.cz“.

Příliš mnoho lidí má příliš málo peněz na kvalitní předražené potraviny. Proto se často i u nás vyrábějí z podřadných surovin z dovozu, aby byly aspoň relativně levné. To ale nejsou „české potraviny“ podle definice návrhu „Zákona o potravinách“. I když se vyrábějí zde, suroviny jsou z dovozu. Kvůli nadnárodním obchodním korporacím se Česká republika musela při vstupu do EU vzdát přísných norem, které určovaly, kolik a jakého masa musí být v masných výrobcích. Dnes v některých není po masu ani památky.

Jak slabomyslná kampaň „drahejidlo.cz“ vypadá? Podívejte se sami! (ZDE)

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Z čeho je financováno hnutí STAČILO?

KSČM má příspěvky od státu, ale stačilo přeci ne nebo ano? A pokud ne, tak z čeho je financováno? A je to tak, že teď už KSČM jako strana kandidovat nebude, ale budete kandidovat jako STAČILO? A jestli ano, proč vlastně stranu úplně nezrušíte, když jste de fakto založila novou?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zbyněk Fiala: Globalizace? Pic kozu do vazu!

15:49 Zbyněk Fiala: Globalizace? Pic kozu do vazu!

Pár dní předtím, než Trump vypálí ze své celní bazuky, ekonomické předpovědi kolísaly mezi zoufalstv…