Jan Ziegler: Za nálepkou úspěšného vinaře se skrývá obyčejný zloděj

28.07.2023 13:33 | Glosa

Za mistra ve svém oboru se považuje Tomáš Šupa, spolumajitel Vinařství Mutěnice a Vinařství Neoklas Šardice, který ovšem nedávno vyfásl u Krajského soudu v Brně pravomocnou podmínku za krádež cizího vína.

Jan Ziegler: Za nálepkou úspěšného vinaře se skrývá obyčejný zloděj
Foto: Facebook Jana Zieglera
Popisek: Jan Ziegler

Jak uvedl web iDNES.cz, okradené bylo rodinné vinařství Bisenc na Hodonínsku. Na jeho vinice totiž přijely na podzim 2017 cizí kombajny, které na nich sklidily 45 tun hroznů. I vína bývají předmětem ostrých konkurenčních bojů, ovšem v jejich rámci je třeba dodržovat jistou štábní kulturu. To se v tomto případě nestalo.

Šupa se přitom veřejně chlubí, že navzdory krizi se vloni podařilo jeho společnostem zvýšit obrat o 100 milionů korun. Za jeho úspěchem je prý sázka na výrobu a prodej laciného vína, které dodává zejména do supermarketů.

Ovšem za jakou cenu? Jen o tři měsíce později vyšlo v médiích najevo, že byl Tomáš Šupa podmíněně odsouzen na tři roky vězení s odkladem na pět let v kauze krádeže hroznů z biofarmy. Tyto ukradené bio hrozny byly navíc ihned smíchány do vinné směsky, a tak se snížila jejich kvalita i hodnota. Rozsudek je pravomocný a lze proti němu podat jen mimořádný opravný prostředek – dovolání k Nejvyššímu soudu.

Vinařství Mutěnice se rádo chlubí svými úspěchy, jenomže v tuto chvíli se spojilo ne s vínem, které je úspěšným konkurentem evropských vín, ale s vínem pochybného původu. Vím, že v zájmu supermarketů není přispívat k tomu, že okradeným se staneme my, kteří u nich i takové víno kupujeme.

Chápu, že supermarkety a hypermarkety nám prodávají víno, ne informace o výrobci. Informace o kvalitě vína poskytne zadní etiketa. Informace o jeho výrobci a prodejci ani to ne. Na etiketě si přečtete název vinařství. Pokud kupujete tuzemské levnější víno, je třeba dát na dobré reference o jeho výrobci nebo prodejci. Můžete mít třeba doporučení na konkrétní vinařství. Avšak zejména pro pana Šupu a vinařství Mutěnice není problém, aby součástí jejich marketingu bylo kvalitní PR. Z rozhovorů zveřejněných v médiích se dozvíte o jejich nových technologiích, výborných hospodářských výsledcích, atd. Tedy samé pozitivní informace. Jak je ale patrné, skutečnost může být odlišná. A ne právě pozitivní.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Budoucnost

Dobrý den, reaguji na váš dotaz ve vašem článku, kde se ptáte, jak vidíme naši budoucnost. Upřímně, já moc růžově ne. Zajímalo by mě, co proto, aby byla růžová navrhujete ta vaše strana? Upřímně moc nevím, co jste vůbec zač. Jen vím, že jste proti green dealu a migraci. Děkuji Zamlíková

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zbyněk Fiala: Trump chce nejen Panamu, ale i Grónsko

10:17 Zbyněk Fiala: Trump chce nejen Panamu, ale i Grónsko

Připojení Kanady ke Spojeným státům jako 51. člen Unie, byl možná žertíček, ale úvahy o opětovném př…