Jan Ziegler: Za nálepkou úspěšného vinaře se skrývá obyčejný zloděj

28.07.2023 13:33 | Glosa

Za mistra ve svém oboru se považuje Tomáš Šupa, spolumajitel Vinařství Mutěnice a Vinařství Neoklas Šardice, který ovšem nedávno vyfásl u Krajského soudu v Brně pravomocnou podmínku za krádež cizího vína.

Jan Ziegler: Za nálepkou úspěšného vinaře se skrývá obyčejný zloděj
Foto: Facebook Jana Zieglera
Popisek: Jan Ziegler

Jak uvedl web iDNES.cz, okradené bylo rodinné vinařství Bisenc na Hodonínsku. Na jeho vinice totiž přijely na podzim 2017 cizí kombajny, které na nich sklidily 45 tun hroznů. I vína bývají předmětem ostrých konkurenčních bojů, ovšem v jejich rámci je třeba dodržovat jistou štábní kulturu. To se v tomto případě nestalo.

Šupa se přitom veřejně chlubí, že navzdory krizi se vloni podařilo jeho společnostem zvýšit obrat o 100 milionů korun. Za jeho úspěchem je prý sázka na výrobu a prodej laciného vína, které dodává zejména do supermarketů.

Ovšem za jakou cenu? Jen o tři měsíce později vyšlo v médiích najevo, že byl Tomáš Šupa podmíněně odsouzen na tři roky vězení s odkladem na pět let v kauze krádeže hroznů z biofarmy. Tyto ukradené bio hrozny byly navíc ihned smíchány do vinné směsky, a tak se snížila jejich kvalita i hodnota. Rozsudek je pravomocný a lze proti němu podat jen mimořádný opravný prostředek – dovolání k Nejvyššímu soudu.

Vinařství Mutěnice se rádo chlubí svými úspěchy, jenomže v tuto chvíli se spojilo ne s vínem, které je úspěšným konkurentem evropských vín, ale s vínem pochybného původu. Vím, že v zájmu supermarketů není přispívat k tomu, že okradeným se staneme my, kteří u nich i takové víno kupujeme.

Chápu, že supermarkety a hypermarkety nám prodávají víno, ne informace o výrobci. Informace o kvalitě vína poskytne zadní etiketa. Informace o jeho výrobci a prodejci ani to ne. Na etiketě si přečtete název vinařství. Pokud kupujete tuzemské levnější víno, je třeba dát na dobré reference o jeho výrobci nebo prodejci. Můžete mít třeba doporučení na konkrétní vinařství. Avšak zejména pro pana Šupu a vinařství Mutěnice není problém, aby součástí jejich marketingu bylo kvalitní PR. Z rozhovorů zveřejněných v médiích se dozvíte o jejich nových technologiích, výborných hospodářských výsledcích, atd. Tedy samé pozitivní informace. Jak je ale patrné, skutečnost může být odlišná. A ne právě pozitivní.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Martin Exner byl položen dotaz

Zase to EURO

Žijete vůbec v realitě? Nemyslíte, že je teď přijetí Eura tak důležité? Důležitější než třeba to, jak špatně si vede naše ekonomika a jak mizerné jsou u nás mzdy? Že řada lidí žije od výplaty k výplatě a nemá šanci si něco našetřit? Jestli vám tak vadí poplatky bankách, když platíte v cizině kartou,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jaroslav Pelc: Jaroslav Vodička – sjednotitel a rozmnožitel levice?

12:16 Jaroslav Pelc: Jaroslav Vodička – sjednotitel a rozmnožitel levice?

Český svaz bojovníků za svobodu byl politicky a hospodářsky destruován svým vedením v čele s ing. Ja…