A diváci? Odpovídají často zcela prázdnými sály
Zvědavost zvítězila... A závěr? Film není špatné vidět. Zejména my pamětníci. Nicméně střízlivě - Havla, což budiž filmu ke cti, nijak nepřikrášluje. Často slabý muž opírající se nezdravě o svou silnou ženu Olgu, a odbíhající k milenkám. Prostředí disentu ztvárněno jako velmi sporné - víno ženy zpěv hádky. Než o Havlovi je o symbolu Havel, řada sekvencí se odehrává na inscenovaném jevišti... Tedy ani žádný oslavující dokument. Spíš připomenutí “blbé” doby. Skvělé herecké výkony nelze přehlédnout. Ale zájem lidí je vzkaz tvůrcům - na film o Havlovi ještě nepřišla správná doba; jako téma je navíc mnohem těžší, než bylo předvedeno, jako člověk má mnoho vrstev, a ne s každou by se mohl bývalý prezident chlubit. Seděli jsme v prázdném sále, což je jasným vzkazem. Havel není téma doby. Tím, že ho někteří mají v ústech pořád z nedostatku vlastního já, ho navíc lidem dokonale otrávili. Tedy film je něco mezi dokumentem, idealizovanou fantazií, fikcí a divadelní hrou. Která je v kinech “odměňována” prázdnými sály. Na to, jaká to měla být událost sezóny, jakou byl Havel ve své době ikonou, a jaká to doprovází kampaň, je toto prohra. Přes všechny okolnosti. Vím také, že řada lidí nejde na film principiálně. Musím řict, že i je docela chápu. Když třeba v ději schází Marta Kubišová, nelze to chápat jako film o Havlovi... úsměvné PS: poznámka - a šéfové tabákového průmyslu musí jásat. Témeř jediný záběr není bez cigarety. Takže žádné idealizování ani v tomto směru.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV