V roce 2020 bylo již v červnu rozhodnuto o lince R14 Ústí nad Labem – Pardubice – Liberec, kterou nakonec musely České dráhy (ČD) skutečně na konci roku vyklidit Arrivě. I přes skandální nástup Arrivy na předchozí 4 rychlíkové linky, spojený s retro nebo vynechanými vlaky. (Nez)Odpovědní představitelé Ministerstva dopravy, Drážního úřadu, Drážní inspekce i Správy železnic se museli naučit závady nevidět a nesledovat, aby všechno bylo na oko v pořádku. Prostě Potěmkin, aby Arriva mohla jezdit, který trvá dodnes.
V polovině srpna 2020 zčeřila úsměvy ministerských služebníků soukromého sektoru informace Vrchnímu státnímu zastupitelství v Praze i Národní centrále proti organizovanému zločinu, že je vybráno tam, kde by se mělo teprve vybírat a děje se něco nekalého spolu se zajímavou komunikací. To aktéry angažmá Arrivy v čele se sekčním náměstkem ministra dopravy Němcem a ředitelem odboru veřejné dopravy Michalčíkem vyprovokovalo k tomu, že 1. září vyhlásili „rozstřel“ o nejnižší cenu dopravního výkonu a tímto postupem nešlo docílit jiného než potvrzení Arrivy. Jenže přišel rozklad podvodem šokovaných Českých drah a na jejich popud záležitost „výběru“ zkoumal od konce října Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten byl následně osloven i Svazem Odborářů Služeb a Dopravy (SOSaD) dalším podnětem. (více ZDE)

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV