Nejrychlejší růst tržeb v květnu připadl opět na internetové obchody, jejichž meziroční růst činil 16,4 %. Internetoví prodejci si ukrajují stále větší podíl maloobchodu na úkor tradičních kamenných prodejen a jejich expanze v nejbližší době jen tak neskončí.
Květnové výsledky maloobchodu veskrze potvrzují silnou důvěru spotřebitelů, která se odráží v jejich ochotě nakupovat. Konkrétně maloobchodní tržby v květnu oproti dubnu vzrostly o 0,5 % a v meziročním srovnání o velmi solidních 5 %.
Nejrychlejší růst tržeb v květnu připadl opět na internetové obchody, jejichž meziroční růst činil 16,4 %. Internetoví prodejci si ukrajují stále větší podíl maloobchodu na úkor tradičních kamenných prodejen a jejich expanze v nejbližší době jen tak neskončí. V květnu se však dařilo i prodejcům počítačů, velmi slušně se prodávalo sportovní zboží, výrobky pro domácnost a v neposlední řadě i oděv a obuv.
A kterým sortimentním skupinám se v květnu nedařilo? Popravdě, příliš mnoho jich nenajdeme. Tržby víceméně stagnovaly prodejcům knih a poklesly o 3,2 % stánkovým prodejcům. Specifickou skupinou jsou prodejci a opravny automobilů, kde tržby v květnu poklesly, podobně jako ve většině předchozích měsících letošního roku. Důvodem je především nasycený trh s automobily s ohledem na silnou poptávku po nich v přechozích letech. Zde je však nutné podotknout, že obchod a opravy motorových vozidel se do hlavního čísla maloobchodu nezahrnují.
Rekordně nízká nezaměstnanost, rekordně vysoká zaměstnanost, rekordně vysoká spotřebitelská důvěra a téměř dvouciferný růst mezd – to vše jsou faktory, které se výsledně promítají do větší ochoty spotřebitelů utrácet. Růst maloobchodních tržeb lehce nad 5 % tak bude velmi pravděpodobně pokračovat i ve druhé polovině letošního roku.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV