Ukazatele důvěry v eurozóně i v EU sice v květnu mírně zkorigovaly, nicméně i tak zůstávají výrazně nad dlouhodobým průměrem a dokonce i výše než v úvodu letošního roku. Platí to, jak pro průmysl, stavebnictví i spotřebitelský sentiment. Proto drobný pokles nálad nemá zatím smysl nijak přeceňovat. Ostatně další měkké ukazatele jako PMI za eurozónu nebo německé Ifo dopadly za květen velmi dobře.
Průzkum nálad za květen vyznívá pozitivně i pro českou ekonomiku, která je z pohledu exportu na prosperitě EU bytostně závislá. Na druhou stranu, ne ze všech těchto měkkých dat musíme být a priori nadšení. Podrobný průzkum mezi spotřebiteli totiž začíná naznačovat postupné nasycování evropského automobilového trhu. Ochota pořídit si nový vůz v následujících 12 měsících již dosáhla svého maxima a v řadě zemí už i mírně poklesla.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV