Odborníci z ČSSD měli ihned jasno jak to udělat. „Protože kamiony objíždějí dálnice zatížené mýtem po silnicích nižších tříd, zpoplatníme je“. V rozporu se závěry poradenské firmy Deloitte rozhodli, že nově se bude vybírat mýto vedle dálnic i na dalších 900 kilometrů silnic prvních tříd. V České republice nám ale nechybí nový mýtný systém, který zpoplatní každou okresku. Chybí nám dokončená dálniční síť, na které je doprava rychlá, bezpečná, pro lidi pohodlná a pro firmy ekonomická. Otevření dálnice D8 odvedlo přes 70 % nákladních vozidel a autobusů ze silnice první třídy kolem Labe na novou dálnici. Tento příklad, ale i další zkušenosti z desetiletého provozu mýta jasně ukazují, že nákladní dopravci jsou ochotni platit mýtné na kvalitních dálnicích.
Předpoklady, které „odborníkům“ nevyšly. Kraje nechtějí mýtné na silnicích nižších tříd
Zastáncům rozšiřování mýta na silnice nižších tříd tak už zbyl jen názor dopravního experta Jana Birkeho, že: „Čím více bude zpoplatněno silnic první třídy, tím hůře vyhoví těmto požadavkům současný provozovatel českého mýta Kapsch“. A bylo hotovo. Když pak premiér Sobotka začátkem ledna požádal ministra dopravy Ťoka, aby připravované navýšení zpoplatnění silnic o 900 kilometrů, ještě probral s hejtmany na asociaci krajů a číslo ještě případně několikanásobně zvýšil, byl přesvědčen o svém „úspěchu“. Novém miliardovém výběrovém řízení. Od svého tehdy dopravního odborníka, dnes už i volebního manažéra Jana Birkeho měl jasné informace: Kraje budou chtít zpoplatnit ještě více kilometrů silnic první třídy než navrhovaných 900 kilometrů.
Byl to ale úplně špatný odhad. Asociace krajů se kolektivně před několika dny přidala ke kritikům rozšíření mýta na silnice nižších tříd. Nesouhlas s rozšiřováním mýta vyjádřila asociace v dopise ministru dopravy Danu Ťokovi. ČTK to řekla mluvčí Asociace krajů ČR Štěpánka Filipová. Rozšiřování mýta už dříve kritizovali zástupci dopravců a Asociace malých a středních podniků a živnostníků.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV