Dolínkův návrh říká, že řidič motorového vozidla nesmí předjíždět, jestliže by nedodržel bezpečný boční odstup při předjíždění cyklisty. Za bezpečný odstup při předjíždění cyklisty Dolínek rozumí vzdálenost mezi nejbližšími okraji motorového vozidla a jízdního kola nejméně 1,5 m. Za účelem dodržení bezpečného odstupu při předjíždění cyklisty pak Dolínek navrhuje, že řidič smí přejíždět vodorovnou dopravní značku „Podélná čára souvislá“.
Diskuzi o délce 1,5 metru a jejího stanovení řidičem ponecháme odborníkům, protože drtivá většina řidičů ví, že předjíždí cyklisty spíše v menší vzdálenosti. Tou horkou otázkou je, zda je možné přejet vozidlem do protisměru v místě, kde je to zakázané podélnou souvislou čárou. Značka se totiž používá zejména k oddělení jízdních pruhů s protisměrným provozem, k oddělení části řadicích pruhů a k oddělení části odbočovacího nebo připojovacího pruhu od průběžného pruhu. Slouží-li značka k oddělení jízdních pruhů s protisměrným provozem, musí řidič jet vpravo od této značky. Značka se neužívá samovolně, ale právě pro zvýšení bezpečnosti. Podle Dolínkova návrhu by jí z důvodů předjetí cyklistů mohl řidič přejíždět i do protisměru. Bude takový manévr bezpečný?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV