Sudetským Němcům jsme pro smích a oprávněně
Nejvyšší politický představitel Němců vysídlených po válce z českých zemí, Bernd Posselt, se současnému železničnímu spojení s Českou republikou doslova vysmál a řekl, že i když některé koleje v Německu jsou ze století minulého či předminulého, tak ty směrem na Prahu jsou snad ještě z doby krále Klacka. Na to reagoval bavorský premiér Markus Söder, který na sudetoněmeckém sjezdu v bavorském Řezně (Regensburg) přislíbil, že vedle rozvíjení lepších vztahů s Českou republikou se zasadí také o modernizaci železničního spojení. To ale sliboval už před půl rokem. (1)
Ministerstvo dopravy naděluje těšínská jablíčka
Na sliby bavorské vlády reagovalo natěšené české ministerstvo dopravy a v loni v prosinci uvedlo, že považuje vysokorychlostní železniční spojení z Prahy přes Plzeň do Mnichova za prioritu. (2) Škoda, že ale nevydalo v tomto duchu žádný závazný pokyn. Prý i německé ministerstvo dopravy před časem povýšilo projekt elektrifikace a modernizace německé části spojení do nejvyšší, tedy naléhavé priority, ve spolkovém plánu dopravních cest. To je ale zcela něco jiného, než plán na výstavbu vysokorychlostní železnice (VRT). Takže jeden o voze a Češi o koze.
Pravomoc je v Berlíně
Slyšíme sice vznešené formulace o prioritách, elektrifikaci, narovnání kolejí, ale o VRT mezi Prahou a Mnichovem neslyšíme z Německa nic. K tomu proto jedna dost podstatná připomínka: Bavorsko vysokorychlostní železnici (VRT) z Mnichova do Prahy samo schválit nemůže. O té musí podle Bavorů rozhodnout spolková vláda a z berlínských zdrojů se ozývá více než zdrženlivost.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV