Desetiprocentní hranice populace bez práce má svůj "evropský rozměr". Jen malá skupina členských států se může aktuálně chlubit lepšími čísly.
Jsem přesvedčen, že účinná řešení musí hledat především národní vlády jednotlivých zemí. Národní řešení musí zohledňovat specifické národní či regionální podmínky. Nevidím žádný problém v tom, aby si jednotlivá národní řešení nezaměstnanosti navzájem konkurovala. Úspěšné kroky jedné země mohou být (plně v souladu s mou představou spolupráce členských zemí v EU) inspirací pro další země, stejně jako se jiné země mohou vyvarovat chyb druhých.
Hlavním úkolem evropské legislativy a evropských nástrojů je respektovat plně pravidla subsidiarity, tedy nechávat volný prostor pro řešení na národní úrovni. Evropská legislativa nesmí národním řešením bránit a komplikovat situaci - což aktuálně činí. Nepružná, nedostatečně flexibilní a nevyvážená nemoderní právní úprava pracovně právních vztahů, kterou EU doslova vnucuje svým členským zemím, zaměstnanosti nepomáhá, ale škodí. Stejně tak finanční nástroje, které EU využívá pohříchu více ke své propagandě, než ve prospěch zaměstnanosti, je třeba zásadně reformovat. K obojímu však v Evropském parlamentu zatím chybí dostatečně velká podpora.
Vyzvali jsme tak jednotlivé členské zeme k odstranení bariér pro Rumunsko a Bulharsko. Jejich občané by meli mít přístup na pracovní trhy zemí EU již před koncem tohoto roku. Svobodný pohyb občanů, tedy i pracovníků, po Evrope je jedním ze základních přínosů evropské spolupráce. Navíc veškeré analýzy potvrzují pozitivní vlivy na zamestanost a vyrovnávání poptávky a nabídky pracovních sil.
Evropský parlament také schválil velkou vetšinou sérii návrhů týkajících se podpory získávání nových znalostí a dovedností pro pracovní místa budoucnosti. S touto myšlenkou nelze nesouhlasit, ale po pozorném přečtení zprávy musím konstatovat, že za řadou optimistických a ambiciozních prohlášeni a výzev žádné konkretní opatření nenajdeme. Tady prostě opět konkrétní evropská přidaná hodnota chybí.
A konečne mobilita a pracovní začlenění osob se zdravotním postižením. Musím připomenout, že zprávu předložil maďarský kolega Adam Kósa, který byl se zdravotním postižením jako jeden z mála do parlamentu zvolen. Problematiku tak perfektne zná a uznávám, že se s ním na velké vetšine shodnu. Je skutečne velká škoda, že se hlasování v plénu zredukovalo na boj o tzv. antidiskriminační smernici. Socialisté a zelení totiž využijí obvykle jakékoli příležitosti, aby volali po další a další nové regulaci a nové legislative z Bruselu. I tady se mylně domnívají, že evropský zákon může nařizovat jak zamestnávat osoby se zdravotním postižením, jak trestat firmy, které to nedelají a členské státy, které to nerespektují. To si já rozhodně nemyslím a proto jsem svým kolegům navrhl v závěrečném hlasování pro zprávu nehlasovat.
MUDr. Milan Cabrnoch
poslanec EP
Více:
Rouček (ČSSD): Proč máme hrát v Evropě roli statistů?
##PROFIL 1538##
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Cabrnoch.cz