Marcel Chládek je například přesvědčen o tom, že řada kroků ministra Dobeše zásadním způsobem ohrožuje celý systém školství a dopady těchto kroků budou sklízet i jeho následovníci.
„Pane senátore, slyšel jsem ministra Dobeše, jak říkal, že maturity ve Středočeském kraji dopadly katastrofálně. Jsem rád, že jste na jeho slova reagoval. Lhal, jako když tiskne. Měl by se omluvit, jak studentům, tak pedagogům a vlastně i nám - rodičům středoškoláků," zněl jeden z příspěvků čtenářů. „Bohužel to nebyla první a asi ani poslední lež pana ministra. Zarážející na tom je, že si dovolí urazit všechny střední školy, jejich učitele i studenty ve Středočeském kraji, a na výzvu na omluvu nereaguje a ani nedoloží důkazy pro své tvrzení," odpověděl stínový ministr školství za ČSSD.
Aktuálním tématem je možné budoucí omezení předškolního vzdělávání, o kterém v minulých dnech mluvil ministr práce a sociálních věcí Drábek. „Tento návrh má celou řadu rizik. Je zapotřebí si uvědomit, že předškolní vzdělávání má i významnou výchovnou a vzdělávací funkci a že se nejedná o pouhou hlídací službu. Také socializační role může být tímto návrhem ohrožena," tvrdí Marcel Chládek ve své odpovědi.
Co se týče trestné činnosti nepřizpůsobivých občanů na Šluknovsku a hledání příčiny, senátor Chládek je přesvědčen, že celá situace se musí urychleně řešit. Ačkoli totiž není odborníkem na tuto problematiku, tak si myslí, že jedním z důvodů je nynější slabá podpora policie ze strany současné vlády. Marcel Chládek se nediví tamnímu starostovi, že volá po posílení policejních složek, jejichž zvýšená účast v ulicích může napomoci ke zklidnění situace.
Petr Baraník se posléze ptal na budoucnost státních maturit, konkrétně zda ve školním roce 2014/2015 budou ještě probíhat. „Pevně věřím, že tento experiment bude upraven mnohem dříve než v roce 2014. Již první ročník státních maturit jasně ukázal, že se jedná o model předražený, nepřipravený a administrativně náročný, jehož přínos je mnohem nižší než výdaje na státní maturity," odpověděl Marcel Chládek. V této podobě je podle něj nepoužitelný a jeho zavedení lze chápat jako totální nedůvěru k ředitelům a učitelům středních škol. Státní maturity podle stínového ministra školství nezaručily ani slibovanou objektivitu, proto je podle něj na čase položit si otázku, k čemu či komu tento model posloužil.
Celý online rozhovor se stínovým ministrem školství si můžete přečíst zde: http://www.cssd.cz/online-chat?i=74
Více:
Dobeš ruší pastelkovné. Uspoří 85 milionů
##PROFIL 39##
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz