Chovanec (ČSSD): Neschopnost ministra dopravy ohrožuje ekonomiku i miliardy korun z fondů EU

14.11.2011 13:14 | Zprávy

„Rozvoj dopravní infrastruktury je pro všechny západní státy motorem ekonomického růstu. U nás je naopak jeho brzdou."

Chovanec (ČSSD): Neschopnost ministra dopravy ohrožuje ekonomiku i miliardy korun z fondů EU
Foto: Hans Štembera
Popisek: Hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec

Neschopnost řádně čerpat finanční prostředky rozpočtové kapitoly doprava je trestuhodná. Z téměř 70 miliard korun, které má letos doprava k dispozici, se podařilo za 10 měsíců využít pouze necelých 60% těchto finančních prostředků. „Je to důsledek liknavosti a nezodpovědnosti, za níž nese odpovědnost vedení resortu dopravy, potažmo Věci veřejné. Právě jejich zástupci tento resort již více než rok řídí. Nečerpání dopravní rozpočtové kapitoly znamená nejen ohrožení výstavby nezbytné infrastruktury a potřebných oprav, ale je citelným zásahem do recesí již oslabeného stavebnictví. Fakticky to poškozuje celou naší ekonomiku," říká hejtman Plzeňského kraje a stínový ministr dopravy za ČSSD Milan Chovanec. Reálně tak podle něho hrozí, že finanční prostředky již ministerstvo vyčerpat nestihne. Končí totiž sezóna, kdy je možné většinu stavebních prací provádět.

Nevyčerpání plánovaných zdrojů do konce roku znamená, že o tyto finanční prostředky doprava nenávratně přijde. Akutně je tak podle Chovance ohroženo i čerpání evropských dotací, které jsou na tyto prostředky vázané. „Rozvoj dopravní infrastruktury je pro všechny západní státy motorem ekonomického růstu. U nás je naopak jeho brzdou. Vina leží zcela na bedrech vedení ministerstva. To namísto řádného čerpání rozpočtu a jeho případné navýšení o datační peníze EU přichází s účelovým, nesmyslným a nelogickým vytahováním peněz z kapes daňových poplatníků. Nedávné zdražení dálničních známek to jen dokládá," dodává Chovanec.

Problémy s využitím na dopravu alokovaných finančních prostředků se netýká jen pozemních komunikací, jako jsou silnice a dálnice, kde bylo z celkové částky 45 miliard korun zatím zhruba uvolněno jen 50%. Obdobně jsou na tom i vodní cesty, kde bylo vyčerpáno rovněž pouhých 50 %. Lépe je na tom pouze železnice, na kterou bylo uvolněno více než 65% z celkových 22 miliard korun. „Ukazuje se, že povyk, který Věci veřejné spustily v souvislosti s projednáváním dopravního rozpočtu, byl pouhou mediální bublinou, která měla za cíl zamlžit jejich neschopnost a nezodpovědnost," dodává Chovanec.

Více:
Chovanec (ČSSD): Řidiči, chceš jezdit? Tak jen pořádně zaplať

##PROFIL 323##


Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: cssd.cz

Proč nemáme referendum?

Paní Válková, rád bych znal váš názor na to, proč si myslíte, že neprošel váš návrh na uzákonění referenda, když je zakotveno i v ústavě a taky by mě zajímalo, proč jste zákon nepřijali, když jste byly ve vládě vy?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Třešňák (Piráti): Plníme slib o moderní a udržitelné energetice

14:01 Třešňák (Piráti): Plníme slib o moderní a udržitelné energetice

Vláda na jednání podpořila návrh na strategickou spolupráci Skupiny ČEZ a britské společnosti Rolls-…