Dvoudenní setkání a výměna zkušeností mezi zástupci jednotlivých krajů ukázaly, že největším problémem je chybějící metodika ze strany ministerstva, která by poskytla návod jak efektivně naplňovat rámce definované legislativou a národní koncepcí. „Tato metodická absence ústí ve skutečnost, že každý kraj řeší situaci po svém a z toho plyne rozdílný přístup k zajištění podpůrných opatření pro začleňování žáků s handicapem,“ uvedla Marie Kružíková. Společným problémem však v současné době je, že rozpočtové možnosti jednotlivých krajů v rámci přidělených finančních prostředků ze státního rozpočtu směrem k širší podpoře integrace žáků se zdravotním postižením do tzv. „běžných“ základních škol dosáhly dna. „Bez změny dosud platných pravidel a omezování rozsahu podpory už není dále možné ekonomicky podporovat začleňování žáků se zdravotním postižením do běžného vzdělávání,“ uzavřela Marie Kružíková.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Kraj Vysočina