Zimola (ČSSD): Dostavba D3 by se měla stát prioritou

25.10.2011 22:37 | Zprávy

Rozhodnutí Evropské komise o vyřazení dálnice D3 společně s rychlostí komunikací R3 a IV. železničním koridorem z plánu rozvoje transevropských dopravních sítí je, dle mého názoru, velice nešťastným rozhodnutím.

Zimola (ČSSD): Dostavba D3 by se měla stát prioritou
Foto: kraj-jihocesky.cz
Popisek: Hejtman Jihočeského kraje Jiří Zimola

Spojení Prahy s Českými Budějovicemi a dále k rakouským hranicím má potenciál stát se významnou dopravní tepnou nejen z pohledu (jiho)českého, ale také evropského. Navíc rakouská strana již pracuje na dálnici S10, která by měla na naši D3 navazovat.

Přestože Unie toto spojení nepovažuje ze svého pohledu za prioritní, očekávám, že vláda dostojí svým slibům a v budování komunikací bude pokračovat. Jihočeský kraj se dlouhodobě potýká s nevyhovující dopravní infrastrukturou, která je způsobena právě nedostatečnou silniční i železniční sítí. To na vlastní kůži jistě poznali všichni, kteří k nám na jih zavítali. Hodinové kolony v Plané nad Lužnicí nebo vinou projíždějících kamionů kolabující doprava v Českých Budějovicích jsou každodenní realitou.

Budeme se snažit rozhodnutí Evropské unie zvrátit formou interpelací europoslanců, ovšem naděje na úspěch není veliká. Nerozumím tomu, proč se ministr dopravy touto situací nezabýval a nevyjádřil se k ní, když už vláda o tom musela několik týdnů vědět.

Apeluji nyní na vládu, aby neodkladně začala problém řešit, protože je bezpodmínečně nutné zajistit financování stavby dálnice D3, rychlostní komunikace R3 i železničního koridoru z jiných zdrojů, aby nedošlo k nežádoucímu prodlení. Kraj již na dokončení páteřní komunikace - dálnice D3 - čeká přes 20 let a za tuto dobu se dočkal pouze 15 kilometrového úseku mezi Táborem a Meznem a ve fázi stavby je dalších 25 kilometrů mezi Táborem a Veselí nad Lužnicí. To je z celkových více než 170 kilometrů zoufale málo. Dle původních slibů a plánů měla v této době již pomalu stát celá.

Pokud vláda nedostojí svým závazkům vůči Jihočeskému kraji a jejím obyvatelům, je pravděpodobné, že tento její přístup negativně ovlivní naši dosavadní podporu dostavby Jaderné elektrárny Temelín. Protože náš kraj ponese velkou zátěž a také mnoho úkolů souvisejících s dostavbou Temelína, očekávám od vlády podporu v oblasti budování zmiňované dopravní a železniční sítě, která kraji ulehčí.

Žádám od vlády urychlené a jasné vyjádření, jak hodlá v této situaci postupovat. Naším cílem není držet dostavbu Temelína „jako rukojmí", my si uvědomujeme význam Temelína pro budoucí energetickou soběstačnost České republiky, chceme našim slibům dostát a stavbu podpořit, ale stejně férový přístup očekáváme od vlády. Argumentace některých ministrů, že jde ze strany kraje o ultimativní požadavky, je falešná a mnohem více vypovídá o skutečné neochotě současné vlády dostát dlouholetým slibům a závazkům.

Jiří Zimola, hejtman Jihočeského kraje

Více:
Jihočeský hejtman: Nebude-li D3, nebude ani Temelín

##PROFIL 301##


Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: cssd.cz

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vencálek (Zelení): “Žábou na prameni” jsou často právě kraje

22:01 Vencálek (Zelení): “Žábou na prameni” jsou často právě kraje

Komentář na veřejném facebookovém profilu strany k nápadu zrušit ministerstvo školství