Ty výrazně přispějí k vyšší ochraně ovzduší. „Čtyři autobusy budou jezdit na syntetické palivo HVO 100, pátý na naftu EURO 7. Oproti autobusům jezdícím na běžnou naftu tyto do ovzduší vypouštějí až o 93 procent méně zplodin,“ vysvětlil místostarosta Jiří Adámek s tím, že nové vozy budou jen o 30 centimetrů delší než ty současné.
V Litoměřicích jezdí v současné době čtyři autobusy MAD s ekologickým pohonem na CNG a jeden na naftu. Moderní palivo HVO je oproti nim prvotřídní naftový produkt vyrobený výhradně z obnovitelných surovin. Tuto alternativu nabídl městu při nutnosti obnovy vozového parku současný provozovatel MAD AKV bus a.s., Karlovy Vary. „Důvodem je blížící se konec výroby vozů jezdících na CNG paliva,“ doplnil Jiří Adámek. Nové autobusy ocení také jejich řidiči, neboť disponují automatickou převodovkou.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV