Každý z rozchodníků roste jinou rychlostí, některé z nich rychle rostou a rychle tvoří listy, ty potom nedokážou rychle vytvořit kořenovou síť a naopak. Právě to je důvodem skladby povrchu z několika druhů těchto rostlin, bonusem je barevná různorodost a zvýšená celková odolnost proti škůdcům a chorobám.
V podzimním období se rostliny zabarvují do žlutých až hnědých barevných odstínů, některé druhy až do červených odstínů (např. Sedum spurium cv.). Toto podzimní zabarvení je intenzivnější při vlhkém a chladnějším počasí a prakticky se udrží celou zimu. V zimním období tak bude tramvajová trať zabarvena do palety barevných odstínů od hnědé přes tmavě červenou až po tmavě fialovou s ostrůvky zelených lístků. Díky tepelně izolačním vlastnostem syntetického recyklátu se v zimně na povrchu rozchodníků déle udrží sněhové vločky, než na přilehlých trávnících. Elasticita materiálu absorbérů hluku umožní rostlinám přežití i v mrazivém období, kdy v pórech absorbéru dojde ke zmrznutí vody. S příchodem jara začne mít koberec sytější barvy, protože začnou růst nové listy. V jarních měsících bude tramvajová trať zabarvena do intenzívní zelené barvy (Sedum album, Sedum sexangulare), modrozelené barvy (Sedum reflaxum) a zelenočervené barvy (Sedum album cv.Murale, Sedum spurium cv.). Koncem května a zejména v létě, v červnu a červenci, začnou rozchodníky kvést a celá tramvajová trať opět změní svoji barevnost. Bílá barva květů (Sedum album cv.) se objeví vedle žluté (Sedum sexangulare, Sedum reflexum) nebo růžové (Sedum spurium cv.). Navíc některé druhy (Sedum spurium) mohou vykvést opakovaně začátkem podzimu. Nyní, již po měsíci od položení koberce do tramvajové tratě se objevily na několika místech tyto růžové a bílé květy. „Rozchodníkový kolotoč barev bude kontrastem jak k uniformní šedi asfaltových ploch silnic, tak i k přirozené zelené barvě ploch sousedních trávníků zastavěného městského prostoru Karoliny,“ řekl radní pro dopravu Lukáš Semerák. Výsledkem provedené kontroly je konstatování, že vegetační porost je zdravý, vitální a postupně prokořeňuje do kolejových absorbérů.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV