Kdo někdy viděl jeden (nebo víc) z jeho filmů, už na to nezapomene. Neměl jednotný styl, ale jakési neuchopitelné "cosi", jemnou poetiku při zpracování silných témat (Skřivánci na niti), lehkých komedií (Slavnosti sněženek) i ležérních až poetických úvah, kdy čas není důležitý (Rozmarné léto). Osobně mne nejvíc vzal film Ostře sledované vlaky a pak samozřejmě klasika Vesničko má středisková, skoro každou třetí větu z toho filmu někdo cituje.
Na tom je vidět, že Menzel herce větami nenechal plýtvat a soustředil se hodně na obrazovou stránku filmu. A také zajímavou hudbu. Jednotlivé složky, z nichž se film skládá, se pod jeho taktovkou spojily v dokonalý celek. Člověk v nich nevnímá jednotlivosti, je prostě unášen dějem. A když film skončí, chce ho vidět znovu. A znovu.
Škoda, že tak geniální režisér už žádný další film nenatočí. Ale svou celoživotní prací si postavil takový pomník, že jeho dílo mohou obdivovat ještě generace našich vnuků.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu JUDr. Vladimíra Bondarenková, D.E.A., MBA
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV