Hejtman Grolich: Speciální expozice lokálních potravin bude na pěti velkých veletrzích

03.03.2024 16:02 | Tisková zpráva

Jihomoravský kraj aktivně podporuje lokální výrobce a regionální potraviny prostřednictvím prezentací na veletrzích a festivalech. Na mezinárodním veletrhu Motosalon v Brně představil speciální expozici Jihomoravského kraje, která propaguje regionální potraviny a jejich výrobce na veletrzích v prostorách brněnského výstaviště.

Hejtman Grolich: Speciální expozice lokálních potravin bude na pěti velkých veletrzích
Foto: repro Youtube, tan
Popisek: Jan Grolich, 4. hejtman Jihomoravského kraje

Speciální stánek o rozloze 200 m2 obsahuje 12 prodejních míst. Představují se zde vína, piva, paštiky, nakládané sýry nebo třeba výrobky z medu – a to vše od lokálních výrobců z Moravy. Nechybí výrobky označené jako Regionální potravina, vína ze Salonu vín či produkty od gastronomických škol v kraji. Ten má formu otevřeného prostoru mezi stylizovanými farmářskými domky a vyzývá k setkání a odpočinku při sklence dobrého jídla a pití.

„Chceme pomoci k lepší propagaci regionálních potravin tam, kde to má smysl. Loni jsme udělali tři Festivaly plné chutí a teď k tomu přidáváme i expozici na pěti velkých akcích na výstavišti, kam jezdí lidi z celé republiky. Je to místo, kde budou moci návštěvníci chvíli posedět a všechno ochutnat," říká hejtman Jan Grolich.

Jen celková návštěvnost právě probíhajícího veletrhu Motosalon by podle BVV měla překročit číslo 55 tisíc a například na Techagro očekávají více než 130 tisíc návštěvníků. „Jde nám o to, aby se regionální potraviny a povědomí o jejich výrobcích dostaly k co nejvíce lidem. Aby tak rostl zájem a spotřeba místních produktů. Takto vynaložené peníze totiž doslova zůstávají v regionu, podporují místní ekonomiku. Tak přijďte na BVV a ochutnejte jižní Moravu,“ konstatuje náměstek hejtmana Jan Zámečník.

V expozici Jihomoravského kraje svoje produkty prezentují: Pivovar Mazák, Od Martina, Víno Drápal, Střední škola Bzenec, Střední odborná škola Znojmo, Kafebak, Včelaprodukt, Agro Tuřany, Jimmy's Food, Huhuchilli, Vinařství Ježková, EKO Farma Člupy, Salon vín, Janečkovy trubičky.

Regionální pochutiny budou po veletrhu Motosalon k vidění a ochutnání také v dubnu na Techagro, v červnu je bude hostit Výstaviště OPEN, v říjnu Caravaning a seriál akcí zakončí v listopadu festival Life.

V propagaci regionálních potravin a jejich místních výrobců bude kraj i letos pokračovat také prostřednictvím Festivalů plných chutí. Ty se po loňské úspěšné premiéře uskuteční opět tři – v Hrušovanech nad Jevišovkou (15. 6.), Letovicích (10. 8.) a Veselí nad Moravou (14. 9.). „Díky nim se o našich místních výrobcích dozví další tisíce lidí,“ dodává hejtman Grolich.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

Výměna manželek

Myslíte, že je problém v pořadu? A co třeba sociální sítě, kam rodiče často dávají fotky svých dětí bez jejich souhlasu? Nebo třeba videa, která s nimi točí a dávají na internet? To nemyslíte, že je třeba řešit spíš, než jeden pořad?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Premiér Fiala: Cílem prodavačů strachu je, aby lidé nevěřili sobě ani druhým

10:17 Premiér Fiala: Cílem prodavačů strachu je, aby lidé nevěřili sobě ani druhým

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k "prodavačům strachu".