Hejtman Okleštěk: Kraj se bude více zajímat o stav silnic v Olomouci

24.11.2018 22:24 | Zprávy

Společně řešit konkrétní problematická témata a najít synergie kraje i města, chce nové vedení Olomouce.

Hejtman Okleštěk: Kraj se bude více zajímat o stav silnic v Olomouci
Foto: Archiv LO
Popisek: Ladislav Okleštěk

Na radnici a pak i v terénu se proto ve čtvrtek odehrálo jednání, při kterém představitelé Olomouckého kraje a vedení města hledali společné řešení prvního velkého tématu – stavu silnic v Olomouci. Při setkání předal primátor Mirek Žbánek zástupcům kraje obsáhlý seznam komunikací a křižovatek, jejichž stav chce město co nejdříve vyřešit a kde by byla právě koordinace sil města a kraje ideální.

„Chceme se pravidelně setkávat nad konkrétními tématy a hledat společná řešení, která přinesou synergický efekt a prospějí městu i kraji,“ vysvětlil v úvodu primátor Mirek Žbánek, který už při podpisu koaliční smlouvy zdůraznil, že chce výrazně zvýšit intenzitu spolupráce mezi městem a krajem. „Spolupráci považuji za mimořádně důležitou, což se ovšem v minulosti bohužel příliš nebralo v potaz. Řekl bych, že teprve v posledním roce se míra spolupráce začala zlepšovat, a věřím, že to nyní bude ještě výrazně lepší,“ reagoval na úvodní slova hejtman Ladislav Okleštěk. Dodal, že je důležité, aby občané co nejdříve viděli efekty koordinovaného postupu a konkrétní řešení.

Následovalo projednání seznamu míst, kde chce město napravit závady či špatné dopravní řešení křižovatek, i seznam návrhů na nové komunikace a cyklopruhy. V některých případech konstatovali zástupci kraje, že je řešení na dohled nebo se již dokonce realizuje, v jiných případech jde o otázku příštích let. „Podstatné je, že se jednání neúčastní jen politici, ale i odborníci, kteří mají danou oblast na starosti,“ podotkl primátor Žbánek. Po diskuzi nad jednotlivými body se zástupci kraje i města vydali do ulic, aby si některá z míst a navrhovaná řešení prohlédli přímo v reálu.

Jedním z navštívených míst byla lokalita Tomkova, na Trati a Erenburgova, kde do již tak komplikované a nedobře řešené křižovatky vstupuje železniční přejezd. „Zde navrhujeme přeložení hlavní komunikace za železniční trať, což by velmi výrazně snížilo dopravní zátěž v ulici Na Trati a odpovídalo by to i faktu, že na druhé straně je rozvojová lokalita, kde se chystá několik investičních záměrů,“ vysvětlil primátor Mirek Žbánek. Dalším navštíveným místem byla alej na Svatý Kopeček, kde by město společně s krajem rádo zajistilo uchování poutní cesty a spojnice Chválkovic s Kopečkem i po vybudování východní tangenty. Třetím řešeným místem byl průtah Droždínem a křižovatka u ulice Gagarinovy. „Bavíme se o tom, zda by provoz na této frekventované silnici byl bezpečnější například při použití proměnlivého dopravního značení a zpomalení aut, nebo při vybudování okružní křižovatky,“ upřesnil primátor.

„U každé investiční akce je důležitá řada aspektů, mezi nimi samozřejmě i peníze. Pokud se podaří při jednotlivých akcích spojit síly města a kraje, bude to pro obě strany dobře a může to urychlit jejich realizaci,“ komentoval výsledek jednání investiční náměstek primátora Martin Major. Při jednotlivých akcích lze náklady sdílet například tak, že město zafinancuje zpracování projektové dokumentace a kraj uhradí realizaci, jelikož většinou jde o silnice v majetku kraje.

„Na spoustu věcí máme s olomouckou radnicí společný názor, a to je dobrý základ pro další spolupráci. Věřím, že nejpalčivější dopravní problémy krajského města dokážeme společně vyřešit,“ uzavřel společné jednání hejtman Ladislav Okleštěk.

POŽADAVKY SMOL NA ODSTRANĚNÍ ZÁVAD NA KOMUNIKACÍCH II. a III. třídy

Rekonstrukce:
1.  II/446 – průtah městskou částí Chomoutov – rekonstrukce komunikace (snížení nivelety komunikace, oprava povrchu)
2. III/4465 – Chomoutov – rekonstrukce komunikace (odvodnění, oprava povrchu)
3. II/435 x II/570 (Dolní novosadská – Keplerova) – úprava stávající nevyhovující křižovatky
4. III/03551 ul. Holická od okružní křižovatky s I/35 po křižovatku s I/55 – rekonstrukce částí komunikace s provedením odvodnění, cyklopruhy (již probíhá společná příprava s KÚOK)
5. II/570 Slavonín (Slavonínská, Jižní, Zolova) – rekonstrukce komunikace vč. odvodnění, úprava geometrie křižovatek, úpravy zastávek, vybudování chodníků
6. II/570 ul. Keplerova x Šlechtitelů – úprava geometrie křižovatky pro zajištění bezpečnosti provozu (místo častých tragických dopravních nehod)
7. II/448 rekonstrukce křižovatky ulic Dobrovského, Dlouhá, Václava III. (okružní křiž.)
8. II/448 Pasteurova x Jeremenkova – úprava tvaru křižovatky
9. II/448 ul. Litovelská, tř. Míru po křiž. s ulicí Pražská – rekonstrukce komunikace spolu s rekonstrukcí tramvajových zastávek (DPMO) a přechodů pro chodce (SMOl)
10. III/4436, III/4433 –  úprava průtahu Droždínem (úprava křižovatek, přechody pro chodce)

Nové komunikace, přeložky
1. přeložka II/635 –Hejčín, Tomkova – Svatoplukova
2. přeložka II/448 – část sev. spoje okružní křiž. u Globusu – Křelovská - Řepčínská (etapa I. + II.)
3. přeložka silnice III/4432 na Svatém Kopečku

Cyklopruhy
1. II/435 – Dolní novosadská
2. II/635 –  Dolní hejčínská – Na Střelnici
3. II/448 – Pausterova – Komenského (po dokončení PPO II. B etapy)

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

kritika ČT

Dobrý den, už sice nejste poslankyní, ale pořád jste snad vlivnou členkou ANO. Zajímalo by mě, zda se ANO bude nějak zabývat tím, abysme nemuseli dál povinně platit poplatky ČT, když vlastně není za co, protože souhlasím s tím, že ani já nevěřím v nezávislost ČT.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Kobza: Započala éra rozumu?

15:15 Jiří Kobza: Započala éra rozumu?

Jeden nemusí být zrovna fanatickým stoupencem politického stylu Donalda Trumpa, ale nikdo mu neupře,…