Humplík (ODS): Jak Zelení torpédovali humanizaci magistrály

27.02.2018 6:34 | Zprávy

O tom, že severojižní magistrála jako hlavní dopravní tepna do centra Prahy nepatří asi nemá cenu diskutovat. Shodneme se na tom všichni. Nejde o to, jestli magistrálu humanizovat nebo ne. Ale o to kdy a jak.

Humplík (ODS): Jak Zelení torpédovali humanizaci magistrály
Foto: Hans Štembera
Popisek: Předseda pražské ODS Filip Humplík

Každý projekt, tedy i humanizace magistrály, se skládá ze tří základních částí:

  1. prvnim je koncepce, kde si řekneme co chceme udělat a proč.
  2. následujevplánování, kde si řekneme jak to uděláme a za kolik.
  3. a pak provedení, tedy samotná realizace, kdy se projekt dokončí.

Projekt zelené radní Petry Kolínské na humanizaci magistrály se zasekl u toho plánování. Podobně jako většina projektů připravovaných koalicí Adriany Krnáčové. Což není dobrá vizitka.

Protože politika je mimo jiné i o tom, že naše dobré úmysly musíme umět prosadit a zrealizovat.

Humanizaci si poslední 3 roky chystala koalice ANO, ČSSD, Zelení, Lidovci a STAN v podstatě v utajení. O průběhu projektu rozhodovala koaliční Rada hlavního města Prahy, která měla dokončení “humanizace” ve své koaliční smlouvě.

V posledních dvou letech navíc koalice nepustila opozici na program zastupitelstva žádný bod. Adriana Krnáčová, Karel Březina, Matěj Stropnický a spol. se nechtěli bavit o dostavbě pražského okruhu, budoucnosti metra D, pražském Dopravním podniku, opravě pražských mostů ani o parkovacích zónách.

Proč se paní primátorka rozhodla zrovna tento návrh přinést na jednání pražského Zastupitelstva? Šlo o koaliční hádku v legendární “kuchyňce”? Nebo Adrianě Krnáčové právníci poradili, že v případě podpisu jí hrozí soudní popotahování? Nezajímá mě to.

Chtěl jsem znát hlavně odpověď na 3 základní otázky:

  1. jaké konkrétní změny navrhovaná verze humanizace přinese?
  2. kolik to bude stát?
  3. co to udělá s dopravou v Praze?

Ani po šestihodinovém jednání jsem na tyto otázky neslyšel odpověď.

Brožura, kterou jsem obdržel jako podklad k jednání, byla k pláči. Zhruba 20 fotek z mobilu a pár obecných proklamací by zvládl připravit průměrný student střední školy za týden.

Chyběl byť jen rámcový rozpočet, časový harmonogram projektu, jakékoli konkrétní detaily.

Po 6 hodinách vyzvala naprostá většina zastupitelů radní Kolínskou k doplnění chybějících informací. Z mého pohledu naprosto logicky.

Zelení následně vyhlásili, že jde o konec projektu "humanizace" magistrály.

Myslím si to samé. Ale jde o konec projektu Zelených. A to podle mne není žadná škoda.

Nevěřím, že Petra Kolínská bude schopna za 2 měsíce zodpovědět na ty tři základní otázky.

Stejně jako u Metropolitního plánu, Zelení za nečinného přihlížení primátorky Krnáčové poslali na mnoho let k ledu další projekt.

Těším se na podzimní volby. Doufám, že si Pražaci budou pamatovat, kdo jim díky své neschopnosti ničí Prahu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Stržínek (ANO): Že by další sociální experiment Fialovy vlády?

10:21 Stržínek (ANO): Že by další sociální experiment Fialovy vlády?

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k prohlášení premiéra Fialy o vyrovnání českých a něm…