Jestli sledujete můj profil, tak víte, že připravujeme zcela nový stavební zákon. Pokud se nám podaří prosadit, přinese ohromný impuls pro českou ekonomiku a především zásadní zjednodušení pro občany. A to je důvod, proč Vám vlastně dnes píšu.
Do nového stavebního zákona chceme zabudovat princip jeden úřad, jedno razítko. Tečka, konec! Nechceme zbytečné papírování a nechceme, aby lidé trpěli zbytečnou byrokracií. Spousta lidem se ale tohle nelíbí. Brojí kvůli tomu proti návrhu zákona a tvrdí absolutní nesmysly. Vybral jsem proto tři největší a uvedl věci na pravou míru, jak se mají. Názor, jestli (ne)potřebujeme nový stavební zákon, si udělejte sami po přečtení tohoto jednoho krátkého odstavce z praxe.
Jako dopravák zůstanu u příkladu z oboru, konkrétně se týká rekonstrukce dálnice D1. Jen v jejím případě, kdy se jedná pouze o nabytí právní moci vydaného stavebního povolení, je zdržení v důsledku komplikovaného povolovacího procesu 444 dní. To přináší zdražení výstavby 1 kilometru o cca 10 % původně předpokládané ceny. Na 10 rekonstruovaných úsecích D1 o celkové finanční výši 1,45 miliardy korun ztráta pro státní rozpočet znamená více než 145 milionů korun. Jen zvýšení ceny stavby způsobené zdržením procesu zvýšilo náklady o více než 93 milionů korun.
Opravdu si ještě někdo myslí, že nepotřebujeme rekodifikaci stavebního práva? A podobných příkladů bychom jistě společně našli nespočet…

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV