Kolovratník (ANO): Rozvoj dopravní sítě totiž není jen o asfaltu, svodidlech nebo kolejnicích

12.12.2024 18:01 | Monitoring

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k dopravní síti v ČR.

Kolovratník (ANO): Rozvoj dopravní sítě totiž není jen o asfaltu, svodidlech nebo kolejnicích
Foto: Archiv Martina Kolovratníka
Popisek: Martin Kolovratník

Letos se dočkáme historického rekordu v počtu zprovozněných dálničních kilometrů. Celkem 101 km nových dálnic – to je číslo, které jsme v minulosti vídali maximálně na papíře s dlouhodobými plány. Co za tím stojí? Je to důsledek práce předchozí vlády hnutí ANO, která nastavila jasné priority v dopravě a přijala klíčové legislativní změny.

Start z nulového bodu

Když jsme v roce 2013 přebírali Ministerstvo dopravy, „dárek“ od předchozí vlády byl víc než tristní – příprava dálničních staveb prakticky neexistovala. V přípravě tehdy bylo „úctyhodných“ 800 metrů dálnic. Ano, pouze 800 metrů! Díky tvrdé práci a nasazení jsme však proces příprav výrazně urychlili. Zkrátili jsme dobu schvalování staveb a zavedli nová pravidla, která umožnila rychlejší výkup pozemků i snadnější povolování staveb.

Právě tato opatření umožnila, že v současnosti je možné zprovozňovat nové kilometry dálnic. Naše vláda nastavila systém, na kterém současná vláda jen staví. Bohužel však vidíme, že na některých klíčových projektech se nedaří udržet tempo, což přináší zpoždění.

Co dál?

České dálnice potřebují nejen efektivní výstavbu, ale i dlouhodobou vizi. Je nepřijatelné, že stále chybí 700 kilometrů páteřní sítě. Navíc musíme zrychlit přípravy, zjednodušit stavební povolení a bojovat proti ekologickým obstrukcím, které některé klíčové projekty blokují.

Zásadní je, aby současná vláda navázala na naše výsledky a dál posouvala dopravní infrastrukturu vpřed. Pokud ale místo toho budeme sledovat samá zpoždění a nevyužitý potenciál, Česko nikdy nedožene ostatní země v kvalitě dopravy. A s tímto současným přístupem je změna v nedohlednu. Za chybné považuji také malou odvahu ministra dopravy Martina Kupky něco rázně rozhodnout. Důkazy jsou třeba na železnici - zbytečné otálení se stavbou Výtoňkého mostu nebo tříletá neschopnost (možná neochota) dotáhnout převod společnosti ČD - telematika pod Správu železnic.

Za Hnutí ANO Vám proto nabízíme skutečný pokrok místo planých slibů. Rozvoj dopravní sítě totiž není jen o asfaltu, svodidlech nebo kolejnicích – je to klíč k ekonomickému růstu a kvalitnějšímu životu nás všech. A úkolem nás politiků je, abychom toho dosáhli.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

STAČILO

Jste teď předsedkyně KSČM nebo STAČILO? A existuje ještě vůbec komunisté? Budete někdy kandidovat pod touto značkou nebo už jen pod značkou STAČILO? A liší se v něčem tyto strany kromě názvu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Diskuse obsahuje 0 příspěvků Vstoupit do diskuse Tisknout

Další články z rubriky

Okamura (SPD): Přišel čas, aby se syrští „uprchlíci“ vrátili z Evropy zpět domů

20:05 Okamura (SPD): Přišel čas, aby se syrští „uprchlíci“ vrátili z Evropy zpět domů

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Sýrii.