Ministři se při politické diskuzi zaměřili na téma schopnosti evropských vzdělávacích systémů reagovat na krizové situace, jakou je například současná ruská agrese vůči Ukrajině. Dále ministři sedmadvacítky přijali dva dokumenty, a to Závěry Rady o podpoře well-beingu v digitálním vzdělávání, které připravilo české předsednictví Rady EU, a Doporučení Rady k iniciativě Cesty ke školnímu úspěchu.
V úvodu jednání byly ministry přijaty Závěry Rady o podpoře well-beingu v digitálním vzdělávání. Ty se zaměřují na otázky podpory digitálních dovedností žáků a učitelů, vhodné nastavení využívání digitálních nástrojů pří výuce nebo podporu duševního zdraví. Cílem závěrů je zdůraznit potřebu rozvoje digitalizace nad rámec zajištění infrastruktury a dovedností, na které se členské státy a instituce EU soustředili od pandemie covid-19.
Následně bylo přijato Doporučení Rady k iniciativě Cesty ke školnímu úspěchu, které představuje klíčový dokument Evropského prostoru vzdělávání. Jeho cílem je posílení vzdělávacích výsledků v oblasti základních dovedností a snížení počtu žáků, kteří předčasně ukončují školní docházku. „Úspěch“ ve školním prostředí je spojován s důrazem na motivaci, osobní a sociálně-emocionální rozvoj a well-being žáků.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV