Hlavním přínosem projektu pro občany bude velké zvýšení komfortu při jednání s úřady v situacích, kdy budou sami někoho zastupovat, nebo když někomu udělí plnou moc, aby zastupoval je.
Registr zastupování je jedním z významných projektů české digitalizace pro rok 2024. Doposud bylo při zastupování v úředních jednáních potřeba vždy fyzicky předložit plnou moc (v některých případech i úředně ověřenou), která doložila právo jednat za někoho jiného. To se nyní změní.
„Registr zastupování vytvoří podmínky pro to, aby občané při kontaktu se státní správou mohli při zastupování jiných osob či firem využívat digitální plné moci. Fungovat bude jako centrální databáze, kde budou tyto digitální mandáty uloženy a ve které si všechny úřady budou ověřovat jejich platnost,” vysvětluje ředitel Digitální a informační agentury Martin Mesršmíd.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV