Ministr Havlíček: Na konci listopadu bude hotovo 119,5 kilometru nové D1

31.08.2020 22:13 | Zprávy

Na třech úsecích dálnice D1 v délce 32,7 kilometrů zmizí v září dopravní omezení. V říjnu pak bude kompletně dokončen 10 kilometrový úsek mezi Souticemi a Loktem. Do konce listopadu chtějí stavební firmy přerušit práce na všech zbývajících 28,3 kilometrech. Celá modernizace dálnice D1 bude hotová na podzim příštího roku.

Ministr Havlíček: Na konci listopadu bude hotovo 119,5 kilometru nové D1
Foto: Screen TV Prima
Popisek: Karel Havlíček v pořadu Partie

Mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi (21. – 29. km - ZDE) bude dálnice průjezdná bez omezení po prvním zářijovém víkendu, kromě kilometrového omezení v okolí Hvězdonického mostu. Práce zde budou pokračovat opět na jaře příštího roku. Stejně tak během září skončí dopravní omezení v úseku Velký Beranov – Měřín (119. – 134. km - ZDE) a mezi Devíti Kříži a Ostrovačicemi (168. – 178. km - ZDE). Na všech třech úsecích byly dokončeny veškeré letošní práce, aby mohla být na jaře příštího roku ihned zahájena modernizace zbývajících jízdních pásů. Vlastní modernizace jízdního pásu trvá cca 4 měsíce a je třeba ji provádět bez přerušení. Z tohoto důvodu jsou tyto práce naplánovány na příští stavební sezonu po ukončení zimní technologické přestávky.

Začátkem října dokončí dělníci veškeré práce na deseti kilometrech nově postaveného úseku mezi Loktem a Souticemi (56. – 66. km - ZDE). „Na konci listopadu bude hotovo 119,5 kilometrů nové D1 a zbývajících 41,5 kilometru dokončí stavební firmy do roka. Přes zimu bude dálnice bez omezení průjezdná, další práce začnou na jaře. Všem řidičům děkuji za trpělivost,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.

Cílem finišujících prací na D1 je moderní dálnice splňující veškeré současné evropské požadavky na plynulost a bezpečnost provozu, ne pouhá oprava vozovky. Na zvolenou technologii cementobetonového krytu je od dodavatelů desetiletá záruka, bez větších oprav by měla vydržet 30 let.

Modernizace D1 začala v roce 2013. Úseky mezi Prahou a Brnem byly uvedeny do provozu v průběhu 70. let minulého století a i nejnovější úseky mají za sebou přes 30 let provozu a jsou již tedy na konci plánované životnosti. Některé dálniční objekty (například mosty) byly realizovány již ve 30. letech minulého století.

Informace o modernizaci D1 najdete také na facebookové stránce Nová D1 (ZDE) nebo ZDE. Informace o provozu mohou řidiči zjistit na bezplatné lince 800 280 281. Aktuální dopravní informace jsou dostupné také ZDE nebo například prostřednictvím map Googlu, Map.cz nebo navigace Waze, které využívají data Národního dopravního informačního centra ŘSD.

Aktuální harmonogram omezení na D1 do roku 2021:

harmonogram

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fiala (SPD): Fialova vláda schválila opatření, které zlikviduje českou ekonomiku

6:14 Fiala (SPD): Fialova vláda schválila opatření, které zlikviduje českou ekonomiku

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke Green Dealu.