Nabídky byly podány dvěma účastníky, kteří v prvním kole výběrového řízení úspěšně prokázali kvalifikaci a následně absolvovali čtyři kola soutěžního dialogu. Oba účastníci patří mezi renomované společnosti se značnými zkušenostmi z podobných projektů z celého světa. Stěžejním hodnotícím kritériem soutěže je tzv. čistá současná hodnota plateb za dostupnost nových úseků dálnice v délce 32 km a stávajících úseků v délce 16 km. Tyto náklady stát zaplatí v průběhu provozu dálnice za 25 let.
„Jsme velmi blízko, a pokud vše dopadne, půjde o historický průlom ve financování infrastruktury v ČR. Úspěšná realizace projektu PPP na D4 se stane milníkem pro další využití modelu PPP pro výstavbu a provoz dopravní a další potřebné infrastruktury,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček a doplňuje: „Oproti tradičnímu modelu veřejného zadávání přebírá Koncesionář značné množství rizik spočívající ve zpracování prováděcí dokumentace, projednání potřebných změn během výstavby a přebírá též většinu rizika stavu lokality, na které bude výstavba realizována. Výhodou je i rozprostření celkových nákladů na výstavbu a provoz dálnice v čase.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV