Středočeský kraj ze dne na den odmítl společné memorandum s Ministerstvem dopravy. Dokument řešil dopravní obslužnost ve vztahu k dlouhodobému plánování a investování do infrastruktury. Kraj od svých původních plánů na redukci sice již částečně ustoupil, ale stále znehodnocuje investovanou miliardu korun, která šla jen v posledních čtyřech letech do středočeských lokálek. Ministerstvo je připraveno jednat se všemi kraji o navýšení spolufinancování regionální železniční dopravy, pokud bude shoda na objednávaných spojích.
„Ještě minulý týden slíbili zástupci kraje odložit omezování objednávek na středočeských lokálkách o rok, chtěli memorandum a společnou komunikaci. Nedodrželi nakonec nic. Nyní kraj potvrdil rušení osobní dopravy na většině z původně navržených lokálek. Situace je nepřehledná a stanoviska se stále mění,“ říká náměstek pro řízení Sekce nesilniční dopravy a mezinárodních vztahů Jan Sechter.
Na jednání mezi radním pro veřejnou dopravu a dvěma náměstky ministerstva dopravy minulý čtvrtek byla dohoda stvrzená podáním rukou. Obě strany měly spolu uzavřít memorandum, ve kterém deklarují společnou vůli vytvořit předvídatelné prostředí ve veřejné železniční dopravě, aby bylo možné vhodně provázat objednávku veřejných služeb v regionální dopravě s dlouhodobou koncepcí veřejné dopravy a investiční přípravou staveb. Zároveň s tím by kraj odložil svoje rozhodnutí omezovat objednávku na 12 lokálních tratí o jeden rok. Tato dohoda a souhlas dnes dle vyjádření Středočeského kraje zřejmě padly.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV