Ten je hlavní postavičkou informační kampaně České informační agentury životního prostředí (CENIA) a Ministerstva životního prostředí. Kampaň odstartovala právě v těchto dnech a snaží se v průběhu dvou let zvýšit povědomí spotřebitelů o ekoznačkách a také získat nové držitele z řad producentů.
Ekoznačky, jejichž hlavním garantem je Ministerstvo životního prostředí a které spravuje CENIA, zahrnují národní osvědčení Ekologicky šetrný výrobek a Ekologicky šetrná služba a celoevropskou ekoznačku EU Ecolabel (Ekoznačka EU). Její kritéria určuje přímo Evropská komise a certifikát produktu má stejnou váhu na celém území EU.
„Našim hlavním cílem je, aby lidé dokázali jednoduše poznat výrobek, který je kvalitní a zároveň šetrný k přírodě. Jedná se o výrobky, které během celého svého životního cyklu nepoškozují životní prostředí. Třeba Ekoznačka EU slaví letos 30 let existence, ale povědomí o její existenci je v České republice velmi nízké, slyšelo o ní jen 16 % Čechů. Přitom se jedná o označení výrobků, jejichž kvalitu a ekologickou šetrnost garantuje přímo Evropská komise. Proto jsme přišli s propagační kampaní, která má během dvou let rozšířit povědomí českých spotřebitelů o ekoznačkách a motivovat další firmy s výrobky odpovídající kvality, aby používaly ekoznačku,“ vysvětluje ministr životního prostředí Marian Jurečka (KDU-ČSL).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.