Jsme s nimi spolu s dalšími resorty v kontaktu, a snažíme se jim efektivně pomoci. Jednání soustavně a operativně podle potřeby probíhají dál, naposledy se sešli zástupci ČESMAD Bohemia s ministry financí a dopravy. Řešení hledáme i se zástupci stavebních firem.
„Již od začátku současné turbulentní situace jsem v kontaktu se sdružením nákladních dopravců ČESMAD Bohemia. Mimo známých opatření ministerstva financí – odklad splátek DPH, zrušení silniční daně pro auta do dvanácti tun, zrušení přimíchávání biosložky do paliv a kontrola marží – jsme již od bankovní asociace a leasingových či finančních firem získali příslib individuálního přístupu a vstřícnosti při posuzování žádostí o odklad splátek úvěrů a pravidelných plateb. Na úrovni EU jsme též začali jednat o možnosti zrušit daň i pro vozidla nad dvanáct tun. Otevřená zůstává otázka snížení spotřební daně, a to proto, že nechceme situaci naopak zhoršit unáhlenými zásahy,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
V uplynulých dnech proběhlo také jednání mezi ministrem dopravy a zástupci stavebních firem a profesních svazů. Řešili jsme jak vysoké ceny pohonných hmot, tak i růst inflace a s ním spojených cen stavebních materiálů a krátkodobý výpadek ukrajinských pracovníků na stavbách.
Společně jsme se shodli, že zahájené dopravní stavby v celé zemi musí běžet i nadále. Ředitelství silnic a dálnic i Správa železnic pak prodlouží nyní běžící tendry o měsíc tak, aby současná nepředvídatelná situace neohrozila další investice.
Ministr Kupka chce i do budoucna mluvit s firmami zapojenými do investic v dopravní oblasti, protože zdražení pohonných hmot na ně má samozřejmě vliv. Dopad na cenu bude mít i dražší ocel či plyn.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV