Dovolím si reagovat na některé věci, které tady padly. Jednak je dobré říci ještě jednou, neb opakování jest matkou moudrosti, že my jsme neleželi na kanapi se založenýma rukama. Naše ruce pracovaly. V lednu jsme představili úpravy maturit, které reagovaly na ten scénář Ministerstva zdravotnictví, kdy se počítalo s tím, že se budou moci závěrečné ročníky vrátit zpátky do škol. Už v té chvíli jsme představili úlevy, úpravy, které spočívaly v tom, že se prodloužil termín na didaktický test z českého jazyka, z cizího jazyka o deset minut, z matematiky o patnáct minut. Mimořádný termín pro nemocné COVIDem-19, aby tam byl ten odstup na tu karanténu, protože samozřejmě jsme si uvědomovali tento problém. A jeden termín navíc u didaktického testu pro žáky s pracovní povinností a dobrovolníky, kteří se toho účastnili.
Zároveň došlo v té školní části ke zrušení slohových prací a tedy český jazyk a cizí jazyk měl mít jenom tu zkoušku ústní. V té profilové části už v tom lednu, na konci ledna tak, jak jsme avizovali, že v té chvíli řekneme, jsme stanovili a rozeslali školám ten pokyn k tomu, že praktickou zkoušku mohou upravit a může mít jiné formy - vypracování maturitní práce a tak dále plus prodloužení termínu pro realizaci do 27. srpna, pokud to bude možné. To znamená ta logika té odbornosti, toho načerpání tady je a ta informace na školy šla včas. Pokud bych, a klidně bych mohl, zde měl přečíst ty výroky z průběhu měsíce února, kdy přestože ta situace a ten pokles nebyl takový, jak se očekávalo, tak stále jsme všichni, pevně věřím, doufali, že se podaří realizovat nějaký návratový scénář, leč nestalo se tak. To znamená, že přesně sedí ta informace, že jsme se bavili kontinuálně a ty scénáře připravovali.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV