V současné době je již v provozu šest zmodernizovaných úseků celkem z 21, které čekají na svou rekonstrukci. Nyní se pracuje na čtyřech místech, konkrétně u Psářů, Jihlavy, Měřína nebo Velké Bíteše, které budou hotové v druhé polovině příštího roku. Na dalších pět úseků jako jsou Mirošovice, Ostředek, Hořice, Humpolec nebo Velké Meziříčí je vyhlášeno výběrové řízení. V jednu chvíli tak bude v příštím roce mezi Prahou a Brnem až devět míst, na kterých budou stavaři pracovat.
„Uvědomujeme si, že řidiče modernizace zatěžuje a že je nepopulární, ale napravujeme to, že se modernizace léta neřešila a dnes už je dálnice za hranou své životnosti, jde i o bezpečnost řidičů. Nechováme se populisticky, abychom dále odkládali. Bolí to, ale musí se to udělat. Čím dříve to budeme mít za sebou, tím lépe,“ říká ministr Ťok.
Na stavbách bylo v posledních letech díky mírnějším zimám možné pracovat o něco déle, než je obvyklé. Podle ministra by byla škoda zastavit práce ve chvíli, kdy se dá ještě stavět. Na druhou stranu opravy i přes zimu může zkomplikovat sníh a nutnost zimní údržby.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV