Ministr Ťok: Některé stavby jsou klíčové i pro Evropu, nejde jen o zájem České republiky

12.05.2016 12:22 | Zprávy

Vláda dnes schválila plán ministerstva dopravy, který minimalizuje dopady na skupinu dopravních staveb, kterých by se mohlo dotknout opakování procesu EIA (posouzení vlivu na životní prostředí). Ministerstvo dopravy zároveň navrhlo postup, který zajišťuje že se případné opakování posudků EIA nepromítne do úspěšného čerpání evropských zdrojů z Operačního programu Doprava.

Ministr Ťok: Některé stavby jsou klíčové i pro Evropu, nejde jen o zájem České republiky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

Schválený plán počítá s postupem, podle nějž se při opakování procesu EIA bude vycházet z již připravené aktuální projektové dokumentace a nebude se tedy začínat od nuly. Tím dojde k minimalizaci dopadů případného opakování EIA na dotčené stavby, pokud by jednání na nejvyšší úrovni, která stále pokračují, nevedly k dohodě s Evropskou komisí. Posouzení vlivu na životní prostředí bude probíhat paralelně s dalšími kroky v přípravě stavby – výkupy, příprava dokumentace pro stavební povolení, archeologické průzkumy, případně výběr zhotovitele (s možností vypovědět smlouvu bez sankcí v případě nezískání stavebního povolení) atd. Příprava staveb tedy nebude během procesu EIA „zmražena“.

Součástí schváleného materiálu je i postup Ministerstva dopravy, kterým zajistí plné využití finančních prostředků z Operačního programu doprava (OPD) tak, aby kvůli možnému opakování posudků EIA nebylo v dalších letech ohroženo vyčerpání evropských zdrojů. V minulém programovém období se díky aktivitě ministerstva a jeho investorských organizací podařilo vyčerpat prakticky sto procent tohoto operačního programu.

Ministerstvo životního prostředí zároveň připraví novelu zákona, která umožní stavět 11 vybraných klíčových dopravních staveb bez opakování procesu EIA. 

„Odsunutí výstavby těchto dopravních staveb by mělo přímý dopad na lidi, kteří v daném regionu žijí a trpí tím, že nám stále chybí důležitě části silniční infrastruktury. Tyto stavby jsou ale klíčové i pro Evropu, protože jsou součástí evropské dopravní sítě, nejde tedy jen o zájem České republiky,“ vysvětluje ministr dopravy Dan Ťok.

Vládní seznam prioritních staveb je k dispozici v dřívější tiskové zprávě k tomuto tématu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Vy jste teď sice pro zmrazení platů, ale co to řeší do budoucna?

Nemyslíte, že je třeba vyřešit vaše platy nějak komplexně, abyste brali přiměřeně se vším všudy? Ne že budete brát obří platy a ještě k domu dostávat obří náhrady. Vždyť to je výsměch všem a je jedno, že se teď snažíte problém oddálit, to není řešení. Nebo jak si to představujete za 5 let až by došl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Krutílek (ODS): Hlasoval jsem pro novou komisi, abych ji mohl ovlivňovat

12:01 Krutílek (ODS): Hlasoval jsem pro novou komisi, abych ji mohl ovlivňovat

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k hlasování pro novou Evropskou komisi.