Ministr Ťok: Převodu nádraží z Českých drah na stát už nic nebrání

27.05.2016 4:28 | Zprávy

Řídící výbor Českých drah ve středu schválil převedení části majetku ČD na stát, respektive Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Výsledná cena tohoto majetku byla znaleckým posudkem stanovena na 3,31 miliardy korun. Převodu nádraží tak již nic nebrání a stát bude moci začít s investicemi do těch nádražních budov, které potřebují opravy.

Ministr Ťok: Převodu nádraží z Českých drah na stát už nic nebrání
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

„Tento krok je samozřejmě důležitý nejen pro dráhy samotné, ale také pro cestující. Nádraží, která jsou mnohdy kritizována, se začnou opravovat a my na tyto opravy budeme schopní využít evropské peníze. V nejbližších dvou letech by se mělo opravovat zhruba 60 budov, které modernizaci potřebují nejvíc,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Práce na opravách začnou ještě letos. SŽDC je totiž připravena už do konce roku 2016 proinvestovat zhruba půl miliardy korun. Ihned po převodu se tak zaměří na drobnější opravy, které nepotřebují složité stavební povolení. Dojde tak na drobnější opravy oken, omítek či zvelebení čekáren. Zároveň se bude paralelně připravovat stavební dokumentace u zásadnějších rekonstrukcí. V nejbližší době se tak oprav dočká například Jihlava, Mladá Boleslav, České Budějovice či Přelouč.

Ministerstvo dopravy nyní zašle na Ministerstvo financí žádost o provedení rozpočtového opatření. Následně bude dokončen potřebný převod financí a podepsána smlouva o prodeji části závodu mezi ČD a SŽDC. Převod budov a souvisejícího majetku ČD by měl být uzavřen nejpozději do 1. srpna.

„S velkým uspokojením a radostí musím konstatovat, že se nám konečně podařilo dosáhnout posledního kroku v převodu nádraží. Myslím si, že je to velmi důležité rozhodnutí, kterým se ukončuje jedna část transformace Českých drah. Infrastruktura bude ve státnímu podniku SŽDC a České dráhy budou operátorem. Pomůže to i zvýšení ratingu Českých drah,“ doplnil Ťok.

Převod se týká zejména nádražních budov, dalších staveb v železničních stanicích a pozemků, které s dotčenými stavbami souvisejí. Tímto krokem dojde ke sjednocení vlastnictví infrastruktury nutné pro provozování dráhy a naplní se předpoklady pro fungování liberalizovaného systému železnice. Prodej tohoto majetku, se kterým bude nyní hospodařit SŽDC, umožní plné využití státních a evropských prostředků na rekonstrukce nádražních budov a další příslušné infrastruktury. České dráhy neměly možnost v takové výši peníze na opravy nádraží čerpat.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Adéla Šípová byl položen dotaz

předseda

Dobrý den, co vím, tak Vy jste Hřiba za předsedu nechtěla. Je nějaká možnost, jak ho můžete ve straně odvolat? Nemyslíte, že ji svými skandály, ale i neschopností řešit problémy s dopravou v Praze jen poškozuje? A nemyslíte, že to, že už není předsedou Bartoš může mít pro stranu fatální důsledky? On...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mašek (ANO): Chce zvolat klasické "vracejte vstupné"

12:06 Mašek (ANO): Chce zvolat klasické "vracejte vstupné"

Reakce na výroky předsedkyně Poslanecké sněmovny Markéty Pekarové Adamové 2. ledna 2025 v Interview …