Praha podle výzkumu německé pojišťovny Luko obsadila poslední příčku jako město nejméně vhodného pro cyklisty v porovnání s dalšími městy EU. V celosvětovém porovnání se pak umístila na 73 místě z 90 měst, těsně před Istanbulem či Káhirou.
Není to bohužel nikterak překvapující. Při každé své návštěvě západních metropolí si nemohu nevšimnout, jak se tamní infrastruktura postupně mění: v ulicích je vysazováno stále více a více zeleně a ulice a hlavní třídy jsou strukturovány tak, aby jejich větší část byla věnována chodcům či cyklistům. Tím je aspoň někde prostor pro odkládání aut vyměněn za prostor veřejný - pro odpočinek nebo třeba podnikání kaváren a jiných služeb.
Myslím, že postupné změny v modelu dopravy, které města ozelení a omezí znečištění i emise skleníkových plynů, by měly být pro každé moderní město, které chce zajistit obyvatelům příjemný život, samozřejmostí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV