Praha podle výzkumu německé pojišťovny Luko obsadila poslední příčku jako město nejméně vhodného pro cyklisty v porovnání s dalšími městy EU. V celosvětovém porovnání se pak umístila na 73 místě z 90 měst, těsně před Istanbulem či Káhirou.
Není to bohužel nikterak překvapující. Při každé své návštěvě západních metropolí si nemohu nevšimnout, jak se tamní infrastruktura postupně mění: v ulicích je vysazováno stále více a více zeleně a ulice a hlavní třídy jsou strukturovány tak, aby jejich větší část byla věnována chodcům či cyklistům. Tím je aspoň někde prostor pro odkládání aut vyměněn za prostor veřejný - pro odpočinek nebo třeba podnikání kaváren a jiných služeb.
Myslím, že postupné změny v modelu dopravy, které města ozelení a omezí znečištění i emise skleníkových plynů, by měly být pro každé moderní město, které chce zajistit obyvatelům příjemný život, samozřejmostí.
Doufám, že budoucí vedení Prahy se tímto směrem vydá a zaměří se jak na vývoj bezpečné infrastruktury pro chodce a cyklisty, tak na větší výstavby zeleně ve městě, a tím se alespoň trochu začneme přibližovat západním metropolím. Máme totiž opravdu co dohánět.
Zdroj ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV