Pospíšil (TOP 09): Podpoříme příjezdový cestovní ruch, přivést chceme kultivovanou klientelu

17.03.2025 16:23 | Tisková zpráva

Rada hl. m. Prahy schválila poskytnutí částky 22 000 000 Kč na marketingové kampaně na podporu příjezdového cestovního ruchu v letošním roce. Kampaně zajistí městská společnost Prague City Tourism a.s. Cílem je podpořit příjezd kultivované a bonitní klientely do destinace Praha.

Pospíšil (TOP 09): Podpoříme příjezdový cestovní ruch, přivést chceme kultivovanou klientelu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jiří Pospíšil

Kampaně začnou již v březnu a potrvají do prosince, k cestě do Prahy mají motivovat turisty mimo jiné ze vzdálených cílových trhů v rámci platformy Touchpoint, kde je Praha prezentována jako kultivovaná turistická destinace, jako město vzdělanosti, výzkumu a vědy. Kampaně také podporují kongresový turismus a projekty, které mají výrazný potenciál rozvoje v oblasti příjezdového cestovního ruchu a podporují také Pražský audiovizuální nadační fond.

„Systémové řešení podpory cestovního ruchu je finálním krokem k efektivnímu využívání prostředků získaných z místního poplatku z pobytu. Díky alokaci 50 procent ročního příjmu z tohoto poplatku můžeme investovat do marketingových kampaní, které pro rok 2025 činí celkem 22 milionů Kč a jsou určeny na propagaci Prahy jako kultivované turistické destinace. Věřím, že tyto kampaně podpoří naše úsilí o zvýšení atraktivity města a posílení konkurenceschopnosti na globálním trhu cestovního ruchu,“ říká náměstek pro kulturu, cestovní ruch, péči o památky, národnostní menšiny, výstavnictví a animal welfare Jiří Pospíšil.

Kampaně jsou připraveny a budou realizovány v souladu se Strategií příjezdového cestovního ruchu hl. m. Prahy 2024–2027.

V oblasti cestovního ruchu se do budoucna počítá s navýšením poplatku z pobytu. Ten byl z původních 21 Kč (osoba/noc) již dříve navýšen na současných 50 Kč (osoba/noc), z nichž plyne 50 % zpět do podpory cestovního ruchu. Zájmem hlavního města je jeho navýšení na úroveň až 100 Kč (osoba/den), což kopíruje právě priority zmíněné strategie, ale i současný trend u ostatních srovnatelných evropských metropolí v oblasti kultivace cestovního ruchu.

Jelikož je pro toto další navyšování Poplatku nutná změna zákona o místních poplatcích, bez podpory zastřešujících sektorových organizací není možné takovou změnu na úrovni Poslanecké sněmovny ČR prosadit. Z tohoto důvodu je důležité reinvestovat finanční prostředky z vybraného Poplatku zpět do cestovního ruchu za účelem jeho kontinuálního rozvoje v souladu se zájmy hlavního města.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Martin Exner byl položen dotaz

Fakt myslíte, že by Rusko mohlo válku s Ukrajinou vojensky prohrát?

Nemyslíte, že je to dost naivní představa? Ale možná ji nejste sám, kdo si to myslí a dost by to vysvětlovalo, proč se nikdo z EU nesnažil dosáhnout míru. Nemyslíte, že to byla chyba? A že jestli Ukrajina na mír nepřistoupí a USA ji přestanou dotovat, tak EU může pomáhat dál, ale nebude to stačit? N...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Diskuse obsahuje 16 příspěvků Vstoupit do diskuse Tisknout

Další články z rubriky

Vích (SPD): Nakupovat ze zámoří F-35 a na dluh je riziko

18:25 Vích (SPD): Nakupovat ze zámoří F-35 a na dluh je riziko

Vlády EU vyděsil nástup prezidenta Donalda Trumpa a jestřábi v EU nechtějí opustit koncept věčné vál…