Primátor Hřib: Praha zahájila výstavbu Štvanické lávky mezi Holešovicemi s Karlínem

12.01.2022 5:32 | Tisková zpráva

Za přítomnosti představitelů hlavního města Prahy, městských částí Praha 7 a Praha 8 i zástupců zhotovitele dnes oficiálně začalo budování nové lávky přes Vltavu, která propojí dynamicky se rozvíjející městské čtvrti Karlín a Holešovice s ostrovem Štvanice. Pět metrů široká konstrukce z unikátního ultra-vysokopevnostního betonu má vzniknout do jara 2023. Pěším a cyklistům se tak výrazně usnadní přesun mezi oběma břehy řeky a zlepší se i přístup do zeleně na Štvanici.

Primátor Hřib: Praha zahájila výstavbu Štvanické lávky mezi Holešovicemi s Karlínem
Foto: Reprofoto: Prostor X
Popisek: Zdeněk Hřib

„Po našem nástupu do vedení hlavního města Prahy byla dopravní infrastruktura včetně většiny mostů v katastrofálním stavu, proto se od počátku stala její postupná obnova jednou z našich hlavních priorit. Kromě oprav stávajících mostů ale pracujeme i na mostech nových. Díky Štvanické lávce dojde k propojení pražských Holešovic a Karlína. Spojení dvou břehů Vltavy obyvatelé těchto čtvrtí potřebovali roky. Dojde také k faktickému propojení pomyslné stezky s tunelem na Vítkově, a tak se i Žižkovákům otevře nová brána do města. Skvělé je, že získáme i nový bezbariérový přístup na ostrov Štvanice, který čeká celková proměna a stane se z něj nový park. Štvanická lávka bude strategická i pro cyklodopravu, protože propojí cyklostezky vedoucí podél řeky na obou březích,” uvádí primátor hl. m. Prahy říká Zdeněk Hřib.

Nová bezbariérová spojnice, která zkrátí cestu přes řeku mimo jiné obyvatelům Karlína a Žižkova na jedné straně i lidem z Holešovic na straně druhé, odstartovala oficiálně v úterý 11. ledna 2022. Štvanická lávka, někdy také nazývaná HolKa, by měla stát za 14 měsíců a stavbu pro hlavní město provede společnost Skanska, která zvítězila ve výběrovém řízení. Rozpočet je stanoven na 298 milionů korun bez DPH.

„Rok 2022 bude rokem nových pražských mostů. Dnes jsme zahájili stavbu Štvanické lávky. Během tří let se nám podařilo zadat projekt, získat veškerá povolení a vysoutěžit zhotovitele. To je v českém administrativním, právním i konkurenčním prostředí obrovský úspěch. Letos začneme stavět i Dvorecký most mezi Prahou 4 a 5. Čeká nás rok změny. Po našem nástupu jsme nepřebrali jediný velký rozestavěný projekt nebo aspoň připravený ke stavbě. Museli jsme okamžitě začít dávat současnou infrastrukturu do pořádku, aby silnice nebyly samá díra a mosty nepadaly. Mezitím jsme připravovali nové projekty, které promění město. A přesně takové dopravní stavby začínáme stavět. Od oprav se konečně dostáváme k novým stavbám,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu Adam Scheinherr.

„Nová lávka ve městě je fajn. Těším se, až se po lávce, která spojí Holešovice a Karlín, projdeme. Nadále pracujeme na revitalizaci ostrova Štvanice a také usilovně připravujeme vyhlášení soutěžního dialogu, ze kterého vzejde podoba nového Rohanského parku. Již letos by se na Rohanu mělo začít s hrubými terénními úpravami, které vzniku parku předcházejí. Mám radost, že tato dvě velká rekreační území pro všechny uživatele propojíme právě novou Štvanickou lávkou,“ prohlašuje náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček.

Lávka je navržena jako segmentový trámový most s parapetními nosníky. Délka mostu je 299,4 metru, délka boční rampy na Štvanici je 84 metrů. Stavba sestává z osmi polí, maximální rozpětí pole je 55,4 metru. Založena bude hlubinně na velkoprůměrových vrtaných pilotách. Počítá se také se zakládáním v řece Vltavě. Krajní pole na holešovickém břehu je pro případ povodní navrženo jako zdvižné.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

Pokles reálných mezd

To, že nám klesají reálné mzdy a vůbec klesá naše životní úroveň víme i bez toho, aniž byste nám to jako politici říkali. Mě spíš zajímá, co jako politici děláte proto, aby naše mzdy a životní úroveň byly lepší - vyšší?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Piráti: Vláda podrazila lidi v náročných profesích, polovičatá kompenzace jejich problém neřeší

7:17 Piráti: Vláda podrazila lidi v náročných profesích, polovičatá kompenzace jejich problém neřeší

Sněmovna poslala do dalšího čtení povinné spoření firem na penzi u části náročných profesí. Když byl…