Primátor Žbánek: Chci mít kontrolu nad staveništěm protipovodňových opatření

13.12.2018 11:17 | Zprávy

Celým staveništěm protipovodňových opatření prošli v úterý odpoledne účastníci společného kontrolního dne.

Primátor Žbánek: Chci mít kontrolu nad staveništěm protipovodňových opatření
Foto: anobudelip.cz
Popisek: ANO

„Chci, abychom se začali pravidelně potkávat s investorem a zhotovitelem na kontrolních dnech. Mým cílem je získávat pro město aktuální konkrétní informace o průběhu stavby a možných komplikacích,“ uvedl primátor Mirek Žbánek, který tento kontrolní den inicioval. Ihned po prohlídce staveniště se odehrálo informační setkání s veřejností, jehož podstatnou částí byla diskuze s občany.

V průběhu prohlídky stavby se primátor Žbánek seznámil například s aktuálním stavem prací na přípravě nového mostu v Komenského ulici. Vedoucí stavby Jakub Vlk ukázal místa, kde archeologové nalezli základy středověkého mostu a kde se také ukázalo, že byl poslední most z roku 1941 založen jinou technologií, než se předpokládalo. „Podle informací, které jsem zde dostal, sice tyto komplikace dočasně zpomalily stavbu, ale harmonogram by dodržen být měl,“ řekl primátor Mirek Žbánek s odvoláním na informace od stavby. Za rok by tedy už v těchto místech měla jezdit auta po novém mostě.

Už během prohlídky staveniště bylo patrné, že byť na povrchu vypadá stavba poměrně klidně, velké množství prací se odehrává v podzemí, při hloubení šachet pro kanalizaci a inženýrské sítě. Například ulici Nábřeží teď lemují hluboké jámy a šachty, na jejichž mnoho metrů hlubokých dnech se pohybují stavební dělníci. „Prohlédl jsem si také místa, kde bude se svými investicemi na stavbu protipovodňových opatření navazovat město. Řešili jsme například to, jakou optimální podobu by měly mít nové městské komunikace okolo nábřeží řeky,“ dodal primátor.  

Následujícího setkání zástupců města, Povodí Moravy a zhotovitele s občany se zúčastnilo zhruba šest desítek lidí, povětšinou obyvatel ulic v blízkosti stavby. Diskutovalo se o tom, zda stavba postupuje ohleduplně vůči stavbám na nábřeží i o tom, zda byl dostatečně prověřen statický stav budov. „Stav budov byl odborníky opakovaně prověřen a je stále monitorován, z tohoto pohledu je vše v pořádku. Podle našeho názoru by mohl investor nechat zpracovat ještě posudek na způsob provádění stavby samotné. Jde o to, aby organizace práce byla maximálně šetrná k blízkým stavbám,“ uvedl během setkání tajemník magistrátu Jan Večeř.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dostálová (ANO): Co jsme to za národ, který neposkytne zdravotní ošetření vlastnímu premiérovi

22:31 Dostálová (ANO): Co jsme to za národ, který neposkytne zdravotní ošetření vlastnímu premiérovi

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k tvrzení serveru Respekt, že premiér Fiala si pochva…