Na druhé straně je to oblast s perspektivním rozvojovým územím, které je vhodné k výstavbě a je oblíbenou turistickou destinací. Velký problém vidí kraj i v dopravě. Dopravní spojení Libereckého kraje směrem na Hradec Králové je dlouhodobě nedostatečné a stavba D35 se připravuje dlouhá desetiletí. V budoucnu by měla tvořit severní páteřní trasu spojující Čechy a Moravu. „K 1. červenci, tedy jen krátce před volbami, došlo k náhlé a zcela nečekané směně pozemků mezi státními podniky Lesy České republiky a Vojenské lesy a statky. Byť se jedná o majetkový převod mezi dvěma státními podniky, tak celá tato transakce bohužel vzbuzuje pochybnosti a vážná podezření týkající se věcné, ale i procesní, stránky této transakce,“ říká poslanec ODS a lídr kandidátky SPOLU v Libereckém kraji Petr Beitl a ptá se: „Jaký bude další osud zubrů a jiné zvěře z ralských lesů? A jakou roli v tom hraje společnost UNILES z rodiny Agrofert, která má u Lesů ČR obrovské zakázky?“
„Liberecký kraj je dlouhodobě dopravně podfinancován a jeho silniční a železniční infrastruktura patří k nejhorším v České republice. Náš kraj je potřeba napojit kapacitní silnící na Jičín a Hradec Králové a mělo by se od studií přistoupit k projektování rychlostní tratě z Mladé Boleslavi, potažmo z Prahy do Liberce s pokračováním do Německa,“ sděluje Zdeněk Chmelík, dvojka na kandidátce koalice SPOLU v Libereckém kraji a dodává: „S napojením kraje na kvalitní a rychlou dopravní infrastrukturu, spojenou s krátkou dojezdovou dobou do Středočeského kraje a Prahy, bychom měli podporovat také výstavbu dostupného bydlení, které by garantovalo rozvoj, růst a prosperitu pro všechny obyvatele. Náš kraj se dlouhodobě potýká s poklesem počtu obyvatel. Je potřeba tento trend zvrátit a udělat z něj na přírodu i ekonomiku bohatou část České republiky.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV