Tak v tomhle galimatyáši se už opravdu vyzná jen málokdo. Pivem to nezačíná ani nekončí. Různé zdanění vláda prosadila také u dalších odvětví – například v oblasti služeb.
A tak zatímco na kadeřnice se bude vztahovat 10% sazba, u kosmetiček to bude 21%. Obě přitom často sdílejí jednu provozovnu a tento krok jejich vzájemným vztahům příliš neprospěje.
Především reakce premiéra „zavolejte do Bruselu“ mi v této souvislosti nepřijde příliš šťastná. Nejde totiž jen o kadeřnice a kosmetičky. Desetiprocentní sazba bude platit také na opravy obuvi, oděvů a jízdních kol. Naopak opravy hodinek budou nadále zatíženy sazbou ve výši 21 %.
Plně se přikláním k názoru citovaného ekonoma, že jsou za snížením DPH u některých odvětví ryze politické důvody a sbírání bodů u potenciálních voličů. Vláda si tak chce udělat oko zejména u chudších vrstev. Ke kadeřníkovi nebo holiči jde totiž téměř každý, ke kosmetičce už ne. Stejné je to s opravou obuvi. Také tu využijí i nižší sociální třídy, zatímco bez hodinek se tito lidé obejdou.
Vláda tak voliče láká na možné zlevnění vybraných služeb (ke kterému ale ve finále kvůli dalším zátěžím podnikatelů jen stěží dojde). Na provozovatele služeb samotných už ale jaksi nemyslí, jinak by nemohla přicházet s podobně nesmyslnou diferenciací.
Poznámka redakce: 75% podíl ve společnosti OUR MEDIA a.s. vlastní společnost SYNOT INVEST LIMITED podnikatele a senátora Iva Valenty
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV