Dobré odpoledne, pane předsedající, vážené kolegyně, kolegové.
Tento senátní tisk byl projednán na schůzi ústavně-právního výboru 20. října. A byli jsme seznámeni tedy s tím obsahem. Nám se dostavila předkladatelka, nicméně cílem tohoto senátního tisku a novely zákona 108 mělo být především přiblížit poskytování sociálních služeb potřebám praxe a požadavku na moderní sociální stát. Bohužel je velmi diskutabilní, zda by dosažený cíl mohl být splněn. A to především protože byl poměrně hekticky projednáván bez příslušné konzultace a připomínkování s partnery, kteří v dané oblasti působí. Ať už ze strany postižených, pečovaných, pečovatelských služeb apod. A je tedy otázkou, zda navržené sloučení služeb nebo vzniku nových typů.
Sloučení pečovatelských a asistenčních služeb bylo dobře navrženo a dobře prodiskutováno a mohlo vůbec v praxi působit. Ostatně na to upozornil o ombudsman a jeho poradní sbor ve své zprávě.
Návrh vykazuje řadu legislativně technických chyb. Např. některé návrhy paragrafu ve znění jsou již obsaženy v jiném zákonu, který jsme projednávali nedávno. Takže jsem samozřejmě měla před sebou úkol, zda takový návrh zákona s výrazně mnoha legislativně technickými chybami a ne dobře prodiskutovaným obsahem dát ke schválení. Protože verze napravit přípravou pozměňovacích návrhů, vzhledem k tomu, že skončila Poslanecká sněmovna, nejde použít. Také výsledkem mých úvah, které jsem předložila ústavně-právnímu výboru a které ústavně-právní výbor schválil, je: doporučuje Senátu PČR projednávaný návrh zákona zamítnout.
Děkuji.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.