Veřejné projednání se konalo v jídelně Základní školy Purkyňova. Diskutovat přišlo bezmála 50 obyvatel ulice. Stav v lokalitě je podle zástupců radnice dlouhodobě neudržitelný. „Přišli jsme s obyvateli debatovat, prezentovat varianty řešení, naše představy a shrnout časový harmonogram, aby věděli, co mohou v následujících letech očekávat. Nabízíme kompromisní řešení, které výrazně zvýší počty stání, parkování se zlegalizuje. Řidiči auta odstavují prakticky všude, v zeleni nevyjímaje. Ve vnitroblocích v současné době zbývá na průjezd aut velice omezený prostor. A to nemluvím třeba o hasičích, ti by zúženým profilem ulice často neprojeli vůbec. Výrazně se tak komplikuje poskytnutí pomoci lidem při zdravotních potížích nebo při požáru. Nelze ohrožovat lidské zdraví a životy,“ shrnula vyškovská starostka Karin Šulcová.
Řešení dopravy ve vnitroblocích odpovídá době vzniku obytné zóny. Parkování uvnitř se nepředpokládalo, proto je v místě úplná absence stání. „Ovšem v průběhu let a s výrazným nárůstem počtu osobních aut se požadavky na parkování enormně zvýšily. Je třeba hledat nová řešení parkovacích míst ve vnitroblocích s návazností na zeleň, veřejné osvětlení, relaxační plochy či umístění kontejnerových stanovišť. Nová místa vždy přibydou na úkor něčeho jiného. Musíme se nicméně dívat na vyváženost života v dané lokalitě. Konkrétně hovoříme zhruba o dvou stovkách bytů. Bydlí v nich jak senioři, tak rodiny s malými dětmi. Každá skupina má své potřeby, ať jsou to volnočasové aktivity nebo zeleň. Představili jsme nejčerstvější variantu i tu úplně původní, která byla občany kdysi odmítnutá,“ odkázal místostarosta Vyškova Roman Celý na protesty obyvatel sídliště z roku 2016.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.