Rada Středočeského kraje v čele s hejtmanem Milošem Peterou (ČSSD), který má oblast dopravy ve své gesci, měla dostatek času o zavedení nových zón s Prahou jednat a nalézt řešení, které by nemělo tak negativní dopad na Středočechy. Zóny jsou na ulicích i v okolí krajského úřadu namalované od jara a o jejich zavedení se rozhodlo mnohem dříve. Středočeský kraj měl problém parkování řešit s předstihem. Místo toho hejtman Petera začal řešit problémy opět až na poslední chvíli, a to pouhé dva dny předtím, než nové zóny měly začít platit.
„Zavedení placených parkovacích zón je rozhodnutí, ke kterému přistoupila Praha, vzhledem k neustálému růstu automobilové dopravy. Praha logicky hájí hlavně zájmy svých obyvatel. Bohužel Středočeský kraj v této věci zájmy svých občanů hájil nedostatečně. Změna parkování se tak velmi citelně dotkne lidí, kteří do Prahy z našeho kraje dojíždějí za prací. Chybí totiž alternativa - kapacitní záchytná parkoviště, na která by navazovala rychlá, kvalitní hromadná doprava. V celé situaci naprosto selhalo vedení Středočeského kraje s hejtmanem Milošem Peterou, které opět takto ukazuje svoji neschopnost dlouhodobě plánovat a předvídat,“ říká kandidát TOP 09 na hejtmana ve Středočeském kraji Petr Tiso.
Základem prosperity Středočeského kraje přitom je kvalitní a rychlá doprava. Prioritou TOP 09 je rychlé vybudování záchytných parkovišť na páteřních spojích hromadné dopravy, vytvoření metropolitní integrované dopravy kraje společně s Prahou a prodloužení linek kolejové dopravy do některých rozvíjejících se oblastí v okolí Prahy. K tomu samozřejmě přistupuje i nezbytný tlak na dokončení Pražského okruhu.
„Pokud TOP 09 uspěje v podzimních krajských volbách a zasedneme ve vedení kraje, obratem zahájíme jednání s Prahou. Věřím, že nalezneme koordinované řešení dopravní situace v celém regionu. Začneme snahou o zvýhodněné podmínky parkování pro Středočechy, kteří do hlavního města dojíždějí za prací. Toto opatření je třeba zavést alespoň do doby, než vzniknou vhodná P+R parkoviště a než bude dokončena integrace pražské a středočeské hromadné dopravy.“ dodává Petr Tiso.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV