České školy potřebují kvalitní učitele a je třeba si udržet nadšené mladé učitele, kteří do škol přinesou nové metody a posunou naše školství do 21. století. Právě proto v zákoně zavádíme dvě nové profese.
První je Uvádějící učitel, který provází nového učitele po jeho nástupu do školy. Je pro něj důležitou zpětnou vazbou a oporou v prvních dvou letech jeho praxe. Druhou profesí je takzvaný Provázející učitel, který metodicky vede studenta vysoké školy při praxi v rámci jeho přípravy na povolání učitele.
Jedním z pozitivních přínosů novely zákona o pedagogických pracovnících je přesné definování takzvaných pomáhajících pozic v našich školách – týká se to školních psychologů a speciálních pedagogů.
Význam těchto pozic je v dnešní době v souvislosti s postcovidovou dobou a situací na Ukrajině obzvlášť důležitý, jelikož společenské dění může žáky ve školách velmi negativně ovlivnit. To si uvědomuji nejen z pozice místopředsedy školského výboru, ale i z pozice učitele a bývalého ředitele školy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV