Zajíčková (ODS): Reforma školství 8+2 je klíčem pro úspěšné školy otevřené životu i budoucnosti Česka

16.12.2024 20:26 | Monitoring

Reforma regionálního školství byla klíčovým tématem pro pracovní setkání na půdě Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, během kterého byl představen koncept návrhu s názvem „Reforma 8+2: Školy otevřené životu i budoucnosti Česka“.

Zajíčková (ODS): Reforma školství 8+2 je klíčem pro úspěšné školy otevřené životu i budoucnosti Česka
Foto: ods.cz
Popisek: Renáta Zajíčková

Pod záštitou předsedy vlády Petra Fialy a děkana Pedagogické fakulty UK Antonína Jančaříka se setkání zúčastnilo několik desítek pozvaných představitelů českého školství – ředitelé škol, zřizovatelé, zástupci Senátu, Poslanecké sněmovny, Ministerstva školství a další odborníci z oblasti vzdělávání například z Učitelské platformy, EDUin či PAQ Research.

„Reforma regionálního školství 8+2 je zásadní krok k tomu, aby naše školství přestalo zaostávat za potřebami společnosti v době bouřlivých technologických a geopolitických změn. Klíčová opatření, jako je povinná nižší střední škola s ‚malou maturitou‘ včetně dílčí kvalifikace, univerzální profil absolventa nebo modularita vzdělávacího systému, zajistí, že naši studenti budou lépe připraveni na život, práci i nečekané budoucí výzvy,“ uvedla poslankyně a předsedkyně podvýboru pro regionální školství a celoživotní učení Renáta Zajíčková, která zároveň s tímto reformním návrhem přichází.

Reforma 8+2 si klade za cíl zásadně upravit architekturu vzdělávacího systému v České republice. Mezi hlavní opatření patří zkrácení základního vzdělávání na 8 let, zavedení dvouletého nižšího středního vzdělávání, univerzální profil absolventa a nová koncepce malé a velké maturity. Reforma je postavena na principu modularity, prostupnosti a zlepšení propojení mezi vzdělávacími institucemi a trhem práce. Součástí reformy je také snaha řešit dlouhodobé problémy, jako jsou vysoký věk maturantů, předčasné odchody ze vzdělávání a nízká adaptabilita systému na změny ve společnosti i na trhu práce.

Náměstek ministra školství Jiří Nantl popisuje moderní pojetí reformy: „Strukturu vzdělávacího systému je potřeba přizpůsobit společenské realitě, kdy střední škola pro většinu lidí už není na konci vzdělávací dráhy, ale uprostřed. Proto není potřeba, aby základní škola trvala tak dlouho; proto potřebujeme nově uspořádat podobu střední školy, posílit práci s kariérovým poradenstvím a osobnostním rozvojem a vytvořit systém pro celoživotní vzdělávání a podmínky pro změny kariéry během produktivního věku.“

Deset klíčových opatření reformy:

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Vladimíra Ludková byl položen dotaz

Jak byste definovala dezinformace?

Jak a kdo by podle vás měl posuzovat, co je a co není pravda? A co když se pravda ukáže vlivem času, což se dost často stává? Víte já bych od ODS čekal, že budete bojovat spíš za svobodu slova a ne dělat pravý opak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dostál (Stačilo!): Těžší soupeř než BigPharma jsou snad už jen zbrojaři

11:02 Dostál (Stačilo!): Těžší soupeř než BigPharma jsou snad už jen zbrojaři

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k boji Donalda Trumpa za levnější léky pro Američany.