Usnesením Rady HMP č. 0150 z 30.1.2001 byla v příloze č.1 usnesením schválena rámcová pravidla pro výstavbu hromadných garáží. V souladu s tímto usnesením č. 1193 ze dne 24.7.2001 byla zpracována Lokalizační studie rpo výstavbu hromadných garáží na území hl.m. Prahy. Na základě vyhodnocení této studie rozhodla Rady HMP usnesením č. 1740 ze dne 22.l10.2002 o pořízení II. Etapy studie na vybraných lokalitách. Lokalizační studie veřejných hromadných garáží na území hl.m. Prahy v přehledu v březnu 2002 uvažovala s garážemi:
Dopravní situace v hlavním městě Praze je dlouhodobě neúnosná. Může za to samotná dispozice Prahy s úřady v centru Prahy. Dopravní expert a bývalý ministr dopravy prof. Ing. Petr Moos, CSc již 6. února 2012 v Deníku Metro uvádí, že pro zlepšení dopravní situace by napomohlo dokončení městského okruhu, který na sebe naváže tranzitní dopravu a dá řidičům lepší výběr, jak vstoupí do centra i jednotlivých částí města. Jedním dechem dodává, že zcela zásadním zůstává dokončení vnějšího Pražského okruhu. Další možností je zavedení mýtného, o tom se dá hovořit až ve chvíli, kdy město řidičům nabídne alternativu v podobě okruhu. V případě zavedení modrých parkovacích zón podmiňuje jejich zavedení prostřednictvím městským částí dostatkem parkovacích domů, podzemních garáží a dalších ploch placeného stání. Prozíravě uvádí, že situace se nedá zlepšit bez dobudování městského okruhu. V této přechodné době by pomohlo zlepšit dopravní situaci v hlavním městě Praze kvalitním inteligentním dopravním systémem, který by umožnil řízení intenzity dopravy, např.: časováním semaforů podle aktuální dopravní zátěže ve městě, statické či dynamické navádění na parkovací kapacity, kterému by předcházelo vypracování koncepce dopravní telematiky HMP.
Sekce útvaru rozvoje Magistrátu hl.m. Prahy s kolektivem pracovníků ÚRM, SÚRM, RDO MHMP a DOP MHMP zadalo v srpnu 2001 studii pro vypracování Lokalizační studie pro výstavbu hromadných garáží na území hl.m. Prahy. Přehled uvažovaných lokalit s uvedením typu garáže, kapacitou, počtem podlaží je uveden v následující tabulce.
Příloha k lokalizační studii pro výstavbu hromadných garáží na území hl.m. Prahy, srpen 2001
Název lokality |
Městská část |
Kapacita |
Počet podlaží |
Typ garáže |
Václavské náměstí – horní |
Praha 1 |
532 |
2.PP |
podzemní |
Václavské náměstí – dolní |
Praha 1 |
248 |
2.PP |
podzemní |
Na Františku |
Praha 1 |
325 |
3.PP |
podzemní |
Senovážné náměstí – západ |
Praha 1 |
475 |
5.PP |
podzemní |
Hradební – Revoluční |
Praha 1 |
108 |
9.PP |
podzemní automat |
Nábřeží Ludvíka Svobody |
Praha 1 |
325 |
3.PP |
podzemní |
Tylovo náměstí |
Praha 2 |
402 |
3.PP |
podzemní |
Záhřebská – Americká |
Praha 2 |
108 |
9.PP |
podzemní automat |
Jiráskovo náměstí |
Praha 2 |
155 |
5.PP |
podzemní |
Náměstí Barikád |
Praha 3 |
343 |
3.PP |
podzemní |
Náměstí Komenského |
Praha 3 |
227 |
3.PP |
podzemní |
Choceradská |
Praha 4 |
264 |
2.NP+střecha |
nadzemní |
Štúrova – Hurbanova |
Praha 4 |
373 |
2.NP+střecha |
nadzemní |
Lamačova – západ |
Praha 5 |
366 |
2.PP |
podzemní |
Lipského – Pražského |
Praha 5 |
384 |
|
nadzemní |
Lohniského |
Praha 5 |
48 |
1.PP |
podzemní |
Podbabská |
Praha 6 |
456 |
3.PP |
podzemní |
Wuchterlova-Kyjevská-Kafkova |
Praha 6 |
136 |
2.PP |
podzemní |
Na Ovčinách |
Praha 7 |
132 |
3.PP |
podzemní |
Strojnická |
Praha 7 |
108 |
9.PP |
podzemní automat |
Podvinný mlýn |
Praha 9 |
96 |
3.NP+střecha |
nadzemní |
Lovosická-Českolipská |
Praha 9 |
505 |
3.NP+střecha |
nadzemní |
Průbežná-Strašnice jih |
Praha 10 |
215 |
2.NP |
nadzemní |
Práčská-Vřesová |
Praha 10 |
144 |
2.PP |
nadzemní |
Majerského ulice |
Praha 11 |
240 |
2.NP+střecha |
nadzemní |
Výstavní-Plickova |
Praha 11 |
540 |
2.NP+střecha |
nadzemní |
Štichova/Janouchova – Opatovská |
Praha 11 |
390 |
2.NP+střecha |
nadzemní |
Pavelkova u valu |
Praha 12 |
382 |
2.NP+střecha |
nadzemní |
Nikoly Vapcarova |
Praha 12 |
366 |
2.NP+střecha |
nadzemní |
Vazovova – Levského – Kolarova |
Praha 12 |
435 |
2.NP+střecha |
nadzemní |
Přecechtělova – Velká Ohrada |
Praha 13 |
404 |
3.PP |
nadzemní |
Ovčí hájek – Butovice |
Praha 13 |
248 |
2.NP+střecha |
nadzemní |
Janovská |
Praha 15 |
|
parkoviště |
|
Mrkvičkova |
Praha 17 |
393 |
2.NP+střecha |
nadzemní |
Skuteckého |
Praha 17 |
327 |
2.NP+střecha |
nadzemní |
Tupolevova |
Praha 18 |
322 |
3.NP |
nadzemní |
Malkovského – Veselská |
Praha 18 |
510 |
2.NP+střecha |
nadzemní |
TSK hl.m. Prahy má ve své správě parkovací garáže a tak má se správou, údržbou a s výstavbou parkovacích garáží dlouholeté zkušenosti. Formou stanovisek se vyjadřuje k projektovým dokumentacím na výstavbu nových parkovacích garáží na pozemcích ve vlastnictví MHMP.
Parkovací garáže ve správě TSK hl.m. Prahy
Název lokality |
Městská část |
Kapacita |
Počet podlaží |
Typ garáže |
PG Slovan |
Praha 2 |
428 |
3.PP a 5.NP +parkovací střecha |
Nadzemní/podzemní |
PG Ďáblice |
Praha 8 |
133 |
1.PP+1.NP(parkovací střecha) |
Parkovací střecha/podzemní |
PG Bolsanova |
Praha 1 |
319 |
3.NP |
Nadzemní pod magistrálou |
TSK hl.m. Prahy provozuje rovněž internetový portál www.TSK-Praha.cz, kde informuje o lokalitách pro parkování a uvádí aktuální počet volných míst. Souřadnice parkovišť jsou použitelné pro GPS systémy. Parkoviště dle informací nebývají přes den plně vytížená, viz. tabulka.
Parkoviště P+R volně dostupný na portále TSK hl.m. Prahy s uváděním volné kapacity
Název lokality |
Kapacita |
Chodov A (není P+R) |
1205 |
Letňany (P+R) |
633 |
Chodov (P+R) |
653 |
Chodov E (není P+R) |
809 |
Opatov (P+R) |
169 |
Černý Most 1 (P+R) |
294 |
Depo Hostivař (P+R) |
169 |
Slovan (není P+R) |
221 |
Wilsonova (není P+R) |
464 |
Černý Most 2 (P+R) |
131 |
Běchovice (nehlídané P+R – max. doba stání 12 hod.) |
92 |
Ládví (P+R) |
78 |
Skalka 2 (nehlídané P+R – max. doba stání 12 hod.) |
74 |
Rajská zahrada (P+R) |
88 |
Skalka 1 (P+R) |
63 |
Holešovice (P+R) |
74 |
Nové Butovice (P+R) |
57 |
Radotín (P+R) |
36 |
Zličín 1 (P+R) |
83 |
Zličín 2 (P+R) |
61 |
Vzhledem k tomu, že zástavbou uvažované pozemky pro P+R na Praze 6 byly v minulosti městskou částí a státem rozprodány umenšily se tím možnosti pro výstavbu záchytných parkovišť P+R. Přesto se podařilo náměstku Dolínkovi zajistit projektové záměry pro P+R parkoviště v Tobrucké ulici u Bořislavky, v okolí Veleslavína či vedle baseballového stadionu na Vypichu anebo u krematoria Motol v Praze 5. S několika většími parkovišti P+R je uvažováno v rámci výstavby trasy D pražského metra. Ve stanici Nové Dvory, které plní několik dopravních funkcí, zejména dopravní obsluhu rozvíjejícího se sídliště i plánovaného obchodně administrativního centra a dále přestupy na návaznou autobusovou dopravu, bude součástí parkoviště P+R s kapacitou cca 300 stání. Za stanicí Nové Dvory bude založeno větvení trasy metra do směru Modřany. Součástí hloubené stanice Písnice s jedním vestibulem bude malý autobusový terminál a parkoviště P + R s kapacitou cca 400 stání a konečně součástí povrchové stanice s jedním vestibulem Depo Písnice bude velký autobusový terminál a záchytné parkoviště P + R s kapacitou cca 800 stání (zachycení automobilové dopravy z jižní části středočeského regionu). Nájemné smlouvy pro dočasná parkoviště jsou domlouvána se soukromníky nevyužitých pražských pozemků.
Srpnové zavedení zón na Praze 5 a 6 důrazně vybídlo představitele MHMP a státu k urychlení prací na dokončení městského a pražského okruhu. Článek najdete zde.
V případě zdroje objektivních informací z období před uvedením a po uvedení tunelového komplexu (TKB) do provozu doporučuji kliknout na následující (odkaz zde), kde zájemci dostanou tyto informace a další o průběhu zkušebního provozu TKB, který byl slavnostně uveden do provozu v sobotu dne 19. 9. 2015.
Závěrem uvádím, že jako dlouholetý bývalý správce tunelů a parkovacích garáží na území hl.m. Prahy jsem v předstihu dne 12. října 2015 veřejnost upozornil, že Blanka bez navazující dopravní infrastruktury nás bude zlobit (odkaz najdete zde) a jak vidno a slyšno v termínu těsně před podzimními volbami 2016 začíná Blanka doslova a do písmene běsnit.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV