Zemánek (ČSSD): Kdo bojuje proti městskému okruhu, jako by bojoval proti životnímu prostředí

23.09.2016 20:37 | Zprávy

Dopravní situace v hlavním městě Praze je dlouhodobě neúnosná. Může za to samotná dispozice Prahy s úřady v centru Prahy.

Zemánek (ČSSD): Kdo bojuje proti městskému okruhu, jako by bojoval proti životnímu prostředí
Foto: CSSD.cz
Popisek: Logo ČSSD

Usnesením Rady HMP č. 0150 z 30.1.2001 byla v příloze č.1 usnesením schválena rámcová pravidla pro výstavbu hromadných garáží. V souladu s tímto usnesením č. 1193 ze dne 24.7.2001 byla zpracována Lokalizační studie rpo výstavbu hromadných garáží na území hl.m. Prahy. Na základě vyhodnocení této studie rozhodla Rady HMP usnesením č. 1740 ze dne 22.l10.2002 o pořízení II. Etapy studie na vybraných lokalitách. Lokalizační studie veřejných hromadných garáží na území hl.m. Prahy v přehledu v březnu 2002 uvažovala s garážemi:

Dopravní situace v hlavním městě Praze je dlouhodobě neúnosná. Může za to samotná dispozice Prahy s úřady v centru Prahy. Dopravní expert a bývalý ministr dopravy prof. Ing. Petr Moos, CSc již 6. února 2012 v Deníku Metro uvádí, že pro zlepšení dopravní situace by napomohlo dokončení městského okruhu, který na sebe naváže tranzitní dopravu a dá řidičům lepší výběr, jak vstoupí do centra i jednotlivých částí města. Jedním dechem dodává, že zcela zásadním zůstává dokončení vnějšího Pražského okruhu. Další možností je zavedení mýtného, o tom se dá hovořit až ve chvíli, kdy město řidičům nabídne alternativu v podobě okruhu. V případě zavedení modrých parkovacích zón podmiňuje jejich zavedení prostřednictvím městským částí dostatkem parkovacích domů, podzemních garáží a dalších ploch placeného stání. Prozíravě uvádí, že situace se nedá zlepšit bez dobudování městského okruhu. V této přechodné době by pomohlo zlepšit dopravní situaci v hlavním městě Praze kvalitním inteligentním dopravním systémem, který by umožnil řízení intenzity dopravy, např.: časováním semaforů podle aktuální dopravní zátěže ve městě, statické či dynamické navádění na parkovací kapacity, kterému by předcházelo vypracování koncepce dopravní telematiky HMP.

Sekce útvaru rozvoje Magistrátu hl.m. Prahy s kolektivem pracovníků ÚRM, SÚRM, RDO MHMP a DOP MHMP zadalo v srpnu 2001 studii pro vypracování Lokalizační studie pro výstavbu hromadných garáží na území hl.m. Prahy. Přehled uvažovaných lokalit s uvedením typu garáže, kapacitou, počtem podlaží je uveden v následující tabulce.

Příloha k lokalizační studii pro výstavbu hromadných garáží na území hl.m. Prahy, srpen 2001

Název lokality

Městská část

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Je pro ODS v příštím volebním období přijatelné zvyšovat nám daně?

Politici za STAN totiž opakovaně tvrdí, že bude nutné zvyšovat daně kvůli navýšení peněz na obranu. A já se ptám, zda je jakékoliv další zvýšení, protože daně jste už zvyšovali v tomto období, přijatelné? Nemyslíte, že už takhle jsme na tom mizerně - že je dost velký nepoměř mezi výši platů a tím, c...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Schillerová (ANO): Předstíráte rozhodnost v boji s migrací a zneužíváte oprávněné obavy veřejnosti

18:09 Schillerová (ANO): Předstíráte rozhodnost v boji s migrací a zneužíváte oprávněné obavy veřejnosti

Projev na 131. schůzi Poslanecké sněmovny dne 11. března 2025 k vládnímu pozvání na schůzku k azylov…

reklama