Za nepřípustné považuje, aby hranice nízkoemisní zóny zasáhla pouze část území Prahy 6, navíc bez existence kvalitní objízdné trasy. „V takovém případě by řidiči automobilů, které nesplní podmínky pro vjezd do zóny, buď parkovali v naší městské části, nebo by hledali objízdnou trasu přes naši městskou část,“ varuje.
Návrh vyhlášky magistrátu i samotný zákon o ochraně ovzduší navíc připouští celou řadu výjimek, zejména pro vjezd vozů v tzv. státním či obecním zájmu. „Současný návrh vyhlášky plný výjimek jednoznačně straní vozidlům veřejného sektoru, jako by snad zlepšení životního prostředí nebylo veřejným zájmem, “ podivuje se Zubr a dodává: „Pokud je skutečně klimatická situace tak alarmující, zóna musí platit pro všechna nevyhovující vozidla. Restrikce se dotknou zejména pár svátečních řidičů, kteří jsou držiteli starších avšak doposud legálně provozovaných aut. Pro ostatní řidiče to bude znamenat akorát ztrátu času při vyřizování žádostí o vydání emisních plaket.“ Za lajdáctví magistrátu navíc považuje to, že výchozí data o stavu vozového parku, která sloužila jako jeden z podkladů, jsou z roku 2009.
Podle Zubra nelze navíc nízkoemisní zóny zavádět bez souladu s dalšími opatřeními, jako je dostavba Pražského okruhu či výstavba záchytných parkovišť. Navíc, v případě nepříznivé smogové situace jsou emise z motorových vozidel v centru města pouze jedním z mnoha zdrojů. Připravovaná vyhláška z dílny magistrátu tudíž ovzduší v Praze 6 určitě nezlepší.
Alan Zubr,
zastupitel,
místopředseda dopravní komise
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV