Mezi prioritami vedení radnice Prahy 13 byla v posledních letech výstavba parkovacích míst. Především jsme se zaměřili na nejproblematičtější sídliště – Velkou Ohradu, konkrétně na ulice Janského a Tlumačovská, kde vznikla nová parkoviště. Další nová místa jsme chtěli získat v Červeňanského ulici. Parkovací zálivy, včetně rekonstrukce betonového chodníku podél původní zástavby Velké Ohrady a nového chodníku u hromadných garáží, mělo financovat hlavní město Praha. Výstavbu několikrát odložilo a nakonec od ní ustoupilo. Přestože kompetentní osoby ve svém vysvětlení uvádějí, že prioritou je dokončení splaškové kanalizace v městských částech, které ji dosud nemají, myslím si, že doprava v klidu by pro město měla být stejně důležitá.
Přestože naše finanční možnosti jsou oproti hlavnímu městu minimální, nechceme jít stejnou cestou a tyto stavby odkládat. Budeme v rámci našich možností postupovat malými kroky, jako např. v Zázvorkově ulici, kde přibylo 20 nových míst. Máme vytipována nová místa ve Stodůlkách, na Lužinách nebo v Nových Butovicích. Nejde o velkokapacitní parkoviště, ale např. o rozšíření stávajících parkovacích zálivů nebo výstavbu nových, v závislosti na našem rozpočtu. Od září ROPID v Červeňanského ulici nově zavedl režim autobusových zastávek Červeňanského a Ohradské náměstí „na znamení“.
Tímto krokem vyšel vstříc cestujícím, kteří upozorňovali, že mimo dopravní špičku některé spoje zbytečně v zastávkách zastavují, přestože nikdo nevystupuje ani nenastupuje. Zavedení režimu „na znamení“ se zvýší plynulost dopravy, uspoří se pohonné hmoty a sníží hlučnost. Závěrem bych ještě chtěl poděkovat Společenství vlastníků Hůrka I, které navázalo na opravy realizované Technickou správou komunikací hl. města Prahy a nechalo v létě opravit svou plochu před metrem Hůrka. Novou podobu uvítali všichni obyvatelé Nových Butovic, z nichž mnozí stav prostranství před stanicí metra kritizovali.
Aleš Mareček, zástupce starosty