Vlaky zde nyní mohou využívat kapacitnější čtyřkolejnou trať. Přínosem je rovněž traťová rychlost až 120 km/h, což se pozitivně projeví na zkrácení jízdních dob vlaků. Výstavbu zahájila Správa železnic v květnu 2018. Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Správa železnic také otevírá prodloužený severní podchod na pražském hlavním nádraží, díky kterému se zkrátí cesta z centra města do přilehlých městských částí. Stavební práce trvaly přibližně 16 měsíců a stály 219 milionu korun.
„Mám radost, že realizujeme projekty, o kterých se dlouho mluví. Mluvilo se o něm desítky let. Tento podchod potřebovali všichni, kdo jezdí z Hlavního nádraží. Konečně otevíráme prodloužený severní podchod směrem na Žižkov. Symbolicky boříme bariéru, kterou nádraží vytváří už 150 let,“ řekl premiér Andrej Babiš.
Na samotný podchod navazuje pěší trasa, která ústí do Seifertovy ulice, přímé napojení má i komerční centrum Churchill Square. Výstup z podchodu je plně bezbariérový, k dispozici je schodiště, dvojice eskalátorů a výtah.
Podchod bude plně přístupný od 24. září, v následujících týdnech budou probíhat pouze dokončovací práce zejména na úpravě okolí výstupu z podchodu.