Spolu s ministrem dopravy Danem Ťokem a generálním ředitelem Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) Jiřím Svobodou mluvili o plánovaném otevření tunelu, kterým první vlaky projedou už 15. listopadu 2018.
Oba tubusy tunelu budou naplno využity od změny jízdních řádů, které vstoupí v platnost 9. prosince letošního roku. Po zprovoznění půjde o nejdelší železniční tunel v České republice.
„Tunel je skvělý. Nejde jen o zvýšení přepravní rychlosti a snížení doby cestování, ale významně se zvýší i bezpečnost a komfort cestování na této trase. Jistě víte, že hlavním pilířem programu této vlády je zlepšit dopravní infrastrukturu, konečně dotáhnout klíčovou páteřní dálniční síť a zajistit přípravu výstavby vysokorychlostních železnic,“ uvedl předseda vlády Andrej Babiš.
Díky tunelu se zvýší traťová rychlost se až na 160 km/h a výhledově až na 200 km/h. Na trati jsou mimo jiné instalovány moderní zabezpečovací zařízení a postaveny nová bezbariérová nástupiště.
Na financování nákladů stavby, které dosáhly zhruba 6,8 miliardy korun, se částkou 3,5 miliardy korun podílel Fond soudržnosti v rámci operačního programu Doprava.